"זה לא קל. אבל לילות שלמים שוחחתי עם בראל על ההחלטה, זה הצעד נכון כדי שנוכל להנציח אותו בכל העולם". כך הודיע אמש (ראשון) אודי שמואלי, אחיו של הלוחם המנוח בראל חדריה שמואלי, על ההחלטה העצובה לסגור את הפאב שפתח ברחוב רוטשילד לזכרו.
2 צפייה בגלריה
בראל חדריה שמואלי ז"ל ואחיו אודי שמואלי
בראל חדריה שמואלי ז"ל ואחיו אודי שמואלי
בראל חדריה שמואלי ז"ל ואחיו אודי שמואלי
(צילום: קובי קואנקס)
אודי שמואלי פתח את הפאב "בראל" לפני כשנה וחצי ברחוב רוטשילד בראשון לציון. הפאב הוקם לזכרו של אחיו ותושב ראשון לציון, לוחם משמר הגבול ביחידת מסתערבים, בראל חדריה שמואלי, שנהרג לפני שנתיים בגיל 21 מירי של פלסטינאי דרך גדר הגבול.
מאז הפך המקום לפאב שהוא הרבה יותר מאתר הנצחה. מכל הארץ הגיעו בליינים לפרגן למשפחה וליהנות מאוכל טוב ומוסיקה שמחה. כעת הגיע הסוף. אתמול בלילה (ראשון) קיבלה המשפחה החלטה לסגור את המקום.

קראו גם:

"זו היתה החלטה לא פשוטה וקיבלנו אותה אחרי לילות שלמים ללא שינה", מסביר האח אודי. "כשמדובר בעסקים לרוב השכל פועל, אבל כאן זה היה נטו רגש. כבר תקופה שאני מרגיש שהגיע הזמן שלי להמשיך הלאה, שההנצחה של בראל בפאב הסתיימה, כמו שאומרים 'תם הטקס', אבל יש לי עוד הרבה מה לעשות כדי להנציח אותו בארץ ובעולם. אני מאמין בחיים אחרי המוות, ניהלתי המון שיחות עם בראל וביקשתי ממנו סימנים, ועם כל כיוון חדש והצעה נוספת שקיבלתי הרגשתי שהוא מעביר לי מסר, אני משוכנע שזה מה שהוא היה רוצה עבורי".

2 צפייה בגלריה
אודי שמואלי. "הרצון שלי הוא שהשם של בראל יתנוסס למרחקים בגאווה"
אודי שמואלי. "הרצון שלי הוא שהשם של בראל יתנוסס למרחקים בגאווה"
אודי שמואלי. "החלום הגדול שלי הוא לפתוח פאב בחו"ל על שמו של בראל"
(צילום: קובי קואנקס)

דלתות הפאב יסגרו סופית במוצאי שבת בתאריך 26/8. אודי מעריך שיום חמישי האחרון, ה- 24/8 יהיה ערב הפרידה הגדול. "אני לא סוגר את המקום בשפל, להיפך, הוא עובד בטירוף, כל חמישי עמוס כאן, לכן היה כל כך קשה לקבל את ההחלטה. כל שבוע מגיעים אלינו אנשים מכל הארץ לפרגן ולהעניק לנו אהבה, אני כל פעם מחדש נותר ללא מילים כדי להביע את הערכה שלי לאלפים שהגיעו לחבק אותנו ולזכור את בראל, אנשים שחיבקו את האובדן שלנו והזדהו עם ההנצחה".
האח מוסיף ומספר כי, "המקום הזה הוא כמו בית שני עבור אביו של בראל, יוסי חדריה, וגם אני ואמא ואחותי השקענו בו, אבל כולם תומכים בי בהחלטה ומבינים שמחכים לי דברים גדולים יותר, בארץ ובחו"ל והגיע הזמן להתקדם. יש לי עוד המון רעיונות גדולים להנצחה של בראל, כאדם שבילה הרבה בחו"ל החלום הגדול שלי הוא לפתוח פאב בחו"ל על שמו של בראל ואני מאמין שזה עוד יקרה".