בטטה ברולה, פתק חבוי בשש בש, ו"ערב ללא תחתית". אם עדיין לא שמעתם את השם מסעדת עלינא ראשון לציון, זה הזמן להכיר. יצאנו לבדוק את המקום בראשון לציון שכולם מדברים עליו, וגילינו בר מסעדה שצמח מתוך משבר הקורונה ובזכותו שני האחים, ניר (27) ודביר (24) ניפוסי חזרו הביתה לראשון לציון. הרווח כולו שלנו.
4 צפייה בגלריה
האחים ניר ודביר ניפוסי
האחים ניר ודביר ניפוסי
האחים ניר ודביר ניפוסי. חזרו הביתה
(צילום: פרטי)
הרבה לפני מסעדת עלינא, שני האחים ניהלו בית קפה מצליח באשדוד, ואז הגיעה הקורונה. השניים הבינו שהגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. "בזמן שהכל נסגר המשיכו לגבות מאיתנו שכירות ותשלומים והבנו שדווקא הקורונה זו ההזדמנות שלנו לעשות שינוי ולחזור הביתה. גדלנו בבאר יעקב, למדו בראשון לציון ותמיד היינו מחוברים להווי הבילוי בעיר, לכן החלטנו להעביר את העסק שלנו לכאן", מספר דביר.
בהתחלה הפעילו את המקום תחת מותג הבת שלהם, עלינא בפיתה, פיתות מפנקות במשלוחים שהתאימו לימי הקורונה הסוערים. לפני שנה, כשנראה שהחיים חוזרים לעצמם הם הפכו את המקום למסעדת בר וגריל, בבוקר ובצהרים יש "טייק אווי" מהדלפק ובערב החגיגה מתחילה.

4 צפייה בגלריה
עלינה ראשון לציון
עלינה ראשון לציון
אראיס אסאדו עם עמבה וסחוג שבור
(צילום: איציק בראל)

בזכות מנות יצירתיות, אלכוהול מוזל ואווירה מיוחדת (שקצת מזכירה את "מסעדת מחניודה" בירושלים) הם הפכו את העלינא ברחוב הרצל 34 בראשון לציון לאחד ממקומות הבילוי הכי מדוברים כיום באזור.
אז מה סוד הקסם? כנראה נכון שהכל נשאר במשפחה "אני וניר עבדנו יחד במסעדה באשדוד, עם הזמן התקדמנו ועשינו את כל התפקידים, עד שהחלטנו לרכוש את המקום יחד עם אמא וכך יצא שתמיד עבדנו יחד", אומר דביר.
איך זה לעבוד עם בני משפחה?
"מאתגר, אבל אנחנו תמיד מקפידים להיות מקצועיים ולשמור על חלוקת תפקידים ברורה. ניר יותר בבקסטייג', אחראי על הפן הכספי והקולינארי, אני על השיווק והאירוח, למדנו לעבוד טוב יחד. בנינו את התפריט יחד עם ינון אלעל מקבוצת שוק מחניודה, כי האוכל שלנו מאוד ירושלמי. במשך חודשים אני וניב נסגרנו בבית ויצרנו מנות, 14 שעות ביום של בישולים, טעימות ועוד ניסיונות, אלו היו ימים מטורפים".

4 צפייה בגלריה
בטטה ברולה. עלינה ראשון לציון
בטטה ברולה. עלינה ראשון לציון
בטטה ברולה. עלינה ראשון לציון
(צילום: איציק בראל)

התקופה הסוערת הניבה תוצאות, אז מה המנות הכי מיוחדות שלכם?
"יש לנו המון מנות טובות ומיוחדות, האהובות ביותר הן "בטטה ברולה" שזה מדליוני בטטה על פחמים ומקורמלים עם קראסט מטורף שמיועד בעיקר לחובבי המתוק, "אראיס אסאדו" עם עמבה וסחוג שבור שאנחנו מכינים בשיטה ייחודית ו"כרוב שרוף על פחמים" עם מרינדה של עשבי תיבול ירושלמים שאנחנו מאדים עם שום קונפי".

קראו גם:

תראו מה חשב על עלינא מבקר האוכל ומשפיען הרשת "צחי אוכל את ישראל" >>>
עלינה בראשון לציון
(צילום: באדיבות "צחי אוכל את ישראל")


"בגלל שהסגנון שלנו ירושלמי אנחנו משתמשים הרבה בטימין, אורגנו וכל עשבי התיבול הטובים. גם בתחום האלכוהול אנחנו משתדלים לשמור על מחירים טובים, יש לנו קוקטילים מעולים, שליש בירה עולה רק 21 שקל וליטר 56 שקל", מוסיף דביר.

4 צפייה בגלריה
עלינה ראשון לציון
עלינה ראשון לציון
כרוב שרוף על פחמים
(צילום: איציק בראל)

גם את גזרת האווירה, האחים לא שכחו. בכל יום שני נערך במקום ערב ללא תחתית עם יקב תבור ב-55 שקל לסועד וביום רביעי צ'ייסר ערק ב 5 שקל, וגם: משחקי שש בש עם פתק חבוי לבירה במתנה. ואל תשכחו את "ימי שלישי קצבים", אז בוחרים כל שבוע נתח שונה ומגישים מנות ספיישל על טהרת הפחמים.
"המקום אומנם לא גדול, אבל בערב יוצאים החוצה ויש מקום ל300 איש, אווירה טובה ומאוד שמח" מסכם דביר ומזמין גם אתכם להגיע, רק תבואו רעבים.