נרקומנים, תשתיות מוזנחות ובעיות תברואה: שכונת רמב"ם מניפה כרטיס צהוב נגד ראש העירייה ומאיימת להצביע בקלפי עם פתק ירוק. "מצב השכונה הידרדר באופן מדאיג ביותר", טענו התושבים בעצומה.
2 צפייה בגלריה
שכונת רמב"ם. "תחושה שאין 'בעל בית'"
שכונת רמב"ם. "תחושה שאין 'בעל בית'"
שכונת רמב"ם. "תחושה שאין 'בעל בית'"
( צילום: פרטי)
זה לא סוד ששכונת רמב"ם סובלת בשנים האחרונות מנזקים בפארקים הציבוריים, נרקומנים והומלסים שמסתובבים בה מבריחים את התושבים. אמנם בשנה האחרונה מפעילה העירייה תוכנית ביטחון יחודית שמטרתה להגביר את הביטחון בשכונה, בין היתר באמצעות פקחים על "איזי ריידר", ושדרוג מערך מצלמות האבטחה, תחושת הביטחון מתחילה לשוב לתושבים, אבל נראה שזה פשוט לא מספיק מבחינתם.
בעצומה עליה חתמו הם טוענים כי עדיין השכונה סובלת מהזנחה. "לשכונה שלנו יש פוטנציאל אדיר. למרבה הצער, בקדנציה הנוכחית התרחקנו ממנו מאוד ומצב השכונה התדרדר באופן מדאיג ביותר", לשון העצומה שמונה שלוש סוגיות מרכזיות: תשתיות, ניקיון ותברואה וביטחון אישי.
"התשתיות בשכונה הן ברובן ישנות ומוזנחות. בעבר גובשה תכנית 'שפת רחוב' לשדרוג תשתיות אך הנהגת העירייה הנוכחית עצרה את מימושה. בפועל, ממשיכים לבנות ולהגדיל את מספר יחידות הדיור על בסיס תשתיות שכבר כיום אינן עומדות בעומס. האם כספי המיסים שלנו מופנים לטיפוח וקידום שכונות אחרות?".

קראו גם:

לגבי ניקיון ותברואה, טוענים התושבים כי למרות שפניות נקודתיות מטופלות המצב הכללי לא מזהיר: "מקומות שבהם יש תנועה אינטנסיבית כמו אזור התחנה המרכזית הישנה, אינם מטופלים בתדירות הנדרשת. מדרכות 'נכבשו' על ידי דוכני ירקות שעושים במרחב הציבורי כבתוך שלהם".

2 צפייה בגלריה
לכלוך בשכונת רמב"ם.
לכלוך בשכונת רמב"ם.
לכלוך בשכונת רמב"ם.
( צילום: פרטי)

ובגזרת הביטחון האישי הם טוענים: "הזנחת הנראות של השכונה, יחד עם העדר נוכחות ופעילות אכיפה מצד החברה לביטחון, יצרו פה תחושה של הפקרות, של שכונה שאין לה 'בעל בית'. רק לפני חצי שנה נרצח במרכז השכונה נער בן 15 על ידי נערים בני גילו".
מהעירייה נמסר: "תקציב הניקיון לשנת 2023 גדל משמעותית בכ-31 מיליון שקל ומהפכת הניקיון מורגש בכל העיר, גם ברמב"ם. בנוגע לתחושת הביטחון האישי: "החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי פועלת מזה תקופה ארוכה בשכונה. רק בימים האחרונים נעשתה פעילות יזומה כנגד מכירת אלכוהול לקטינים, נגד סחר בסמים שהוביל להגשת כתבי אישום, וכן נגד פעילות של צרכני סמים וחסרי בית. ראש העירייה הנחה להפעיל בשכונה בכל שעות היממה צוות אכיפה ייעודי של פקחים כדי להגביר את הבולטות והיכולת להגיב במהירות לכל אירוע. בימים אלה פועלים בחברה לביטחון להקים משמר שכונה בשכונת רמב"ם ולרתום את התושבים לפעילות.
בנוגע לתוכנית שפת הרחוב: "לפני כחמש שנים, נוכחנו לגלות כי החלפת שפת הרחוב בשכונה גרמה לצמצום המדרכות למשתמשי הדרך וגם לא שיפרה באופן משמעותי את הנראות. לפיכך, הוחלט להשקיע בפרויקטים אחרים כמו שיפוץ גינות ציבוריות ושיפוץ ושדרוג בתי ספר וגני ילדים".