גם אחרי הולדת התינוקת, פרשת חילופי העוברים בבית חולים אסותא בראשון לציון רחוקה מסיום. השבוע הגישה אישה נוספת עתירה מינהלית נגד בית החולים בדרישה לפיצוי. לפי הנטען בעתירה, האישה עברה מספר טיפולי הפריה חוץ־גופית באמצעות זרע של תורם בשנתיים האחרונות, אך הטיפולים לא צלחו.
2 צפייה בגלריה
המעבדה בבית חולים אסותא
המעבדה בבית חולים אסותא
המעבדה בבית חולים אסותא
(צילום: צביקה טישלר)
לטענת העותרת מאז חשיפת הפרשה היא ומטופלים רבים אחרים בבית החולים נמצאים בעין הסערה, כאשר התהיות לגבי הוריה הביולוגיים של התינוקת שנולדה מעלות עוד ועוד שאלות.
לטענת התובעת, בפעם האחרונה שבוצעה לה שאיבת ביציות והרופא בישר לה כי ככל הנראה ההפריה הייתה תקינה, הוא פתח מעין חלון למעבדה וביקש מהלבורנטית לתת לו את סטטוס התובעת. "למרבה התדהמה, הלבורנטית החלה להקריא לרופא פרטים של מטופלת אחרת", נטען בעתירה, "הרופא תיקן אותה וזו אישרה שטעתה ואז מסרה כי הטיפול של התובעת לא הצליח".
עם היוודע דבר הפרשה, פנתה האישה לאסותא ונענתה כי עליה לשלוח פנייה בדואר אלקטרוני. כתשובה לפנייה זו נאמר לה במענה אוטומטי כי פנייתה בטיפול. עוד נאמר לה, שאם הייתה קשורה לאירוע הייתה מקבלת על כך הודעה ולכן היא יכולה להיות רגועה.

2 צפייה בגלריה
אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)

התובעת פנתה למומחה מטעמה שקבע כי אין צל של ספק שנוהלי העבודה באסותא בפרשה הנוכחית, וייתכן שגם באירועים נוספים, הופרו בצורה גסה וכי העבודה התנהלה בניגוד לתקנות ולנהלים המקצועיים המקובלים. עוד קבע המומחה כי אצל התובעת תמיד יקנן החשש שאישה בהריון מסתובבת היום כשהיא נושאת ברחמה את העובר שלה או שקיימת אי־שם אישה שילדה כבר צאצא ששייך גנטית לתובעת.

קראו גם:

התובעת דורשת פיצוי לכל אחד ואחת ממטופלי הפוריות של אסותא ראשון לציון בסכום של 30 אלף שקלים עבור הסבל והחרדה שהם חווים, וכי בית החולים יממן בדיקות התאמה גנטיות לכל מי שיבחר בכך, ככל שתוגש בקשה לכך.