התינוקת שעמדה בלב סערת החלפת הביציות באסותא ראשון לציון הגיעה לעולם. נכון לרגע זה טרם נמצאה תשובה לשאלה מי הם הוריה הביולוגיים שביציותיהם הוחלפו.
2 צפייה בגלריה
פעוט, תינוק
פעוט, תינוק
התינוקת הגיעה לעולם
(צילום המחשה: shutterstock)
חודש וחצי לאחר שנחשפה שערוריית החלפת הביציות המופרות בבית חולים אסותא בראשל"צ, נולדה התינוקת שבלב הסערה. שלשום (שני) התבררו תוצאות הבדיקה הגנטית, המוכיחה שהזוג שטען לקשר גנטי אליה אינם הוריה הביולוגיים.
הפרשה החמורה נחשפה לאחר שבבדיקת היריון של אחת המטופלות, שעברה הפריה חוץ גופית בבית החולים אסותא בראשל"צ, התגלה כי היא נושאת ברחמה עובר שלא תואם את המטען הגנטי שלה ושל בעלה.

2 צפייה בגלריה
אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)
המקרה החמור הסתעף כאשר עלה חשד שזוג שעבר אף הוא תהליך הפריה בבית החולים הם הוריה הביולוגיים. השערה שהופרכה בבדיקה גנטית שבוצעה, ותוצאותיה נחשפו בבית המשפט שלשום, והעידו כי אין קשר ביולוגי בינם לבין העוברית.
במקביל הובהלה האם ההרה לבית החולים והחלה בתהליך הלידה. הבוקר (רביעי) בשעה טובה, נולדה התינוקת.
״הבוקר נולדה במצב טוב התינוקת שעמדה במרכז הדיון הציבורי", אמרה הבוקר ד״ר שרון בוריק-חיגר, מנהלת שירות צנתורי לב בבי״ח ספרא לילדים בשיבא. "זו תינוקת מאוד מיוחדת, שעברה לפני כמה שבועות הליך תוך-רחמי בתור עוברית. עשינו צנתור לתינוקת בגלל שהיה לה מום מאוד קשה.

"נולדה במצב טוב"
(תקשורת המרכז הרפואי שיבא)

"מדובר בצינתור מאוד מורכב שנעשה פעמים אך בודדות בארץ. אנחנו עוד בודקים את התינוקת, הדרך עוד ארוכה. היא תזדקק לעוד פרוצדורות, אבל כרגע היא הגיעה למועד, נולדה במצב טוב, היא ורודה, חיונית ואנחנו פה ממשיכים את הדרך איתה״.
נכון לרגע זה טרם אותרו ההורים שמטענם הגנטי מלמד על קשר ביולוגי לתינוקת. בבית החולים אסותא מתכוונים ככל הנראה להמשיך ולבצע בדיקות בנושא.
קראו גם:

מבית החולים אסותא ראשל"צ נמסר כי, "מרגע היוודע דבר האירוע החריג פעלה אסותא עם מיטב המומחים בנושא ה-IVF באופן מיידי, על מנת לאתר בסבירות גבוהה את הורי העובר. הבדיקה מעידה שאין מדובר באם הביולוגית, כפי שהעלה המיפוי הראשוני. צוות של מומחים בכירים יושבים בשעות הקרובות כדי ללמוד את משמעות התוצאות ואסותא תנקוט פעולות נדרשות בהתאם. בכל מקרה אסותא תמשיך לפעול למען האינטרס הציבורי בשקיפות מלאה ותיאום עם משרד הבריאות".