שערוריית החזרת הביציות: משרד הבריאות הודיע כי הוא מזמן את "אסותא ראשון לציון" לשימוע, בהמשך לדו"ח הבקרה שערך המשרד במכון להפריה חוץ גופית בבית החולים.
2 צפייה בגלריה
סקירת מערכות בדיקת הריון
סקירת מערכות בדיקת הריון
מחדל הביציות
(צילום המחשה: shutterstock)
ד״ר הגר מזרחי, ראשת חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הודיעה כי לנוכח ממצאי דו"ח הבקרה שערך המשרד בבית החולים אסותא ראשון לציון, היא שוקלת להורות על סגירה מלאה או חלקית של יחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים.
בעקבות אירוע הבטיחות שגרם להחזרת עוברים שגויה באסותא ראשון לציון, נערכה ביחידה בקרה של משרד הבריאות. על פי דו"ח הבקרה, קיימים נושאים העומדים בסטנדרט הרפואי ונדרש לשמרם, ומאידך קיימים תחומים בהם נמצאו ליקויים בטיחותיים משמעותיים שתיקונם נדרש באופן מיידי.

2 צפייה בגלריה
אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)

בהתאם לדו"ח הבקרה, הנושאים המחייבים טיפול מיידי הינם ליקויים הנוגעים לבטיחות הטיפול וכן ליקויים הקשורים לתהליכי זיהוי מטופלות ולתיעוד רפואי חסר.

קראו גם:

בין השאר נמצא כי התקינה ביחידה חסרה, כי היחידה סובלת מצפיפות פיזית ומתשתיות הנדסיות שאינן בהלימה לכמות המקרים המטופלים ביחידה, וכי כל אלה מהווים גורמים תורמים לליקויים בבטיחות הטיפול.
מאסותא נמסר בתגובה כי, "באסותא לומדים את עיקרי טיוטת דו"ח משרד הבריאות, והערות אסותא יועברו ישירות לגורמים הרלוונטיים על מנת להמשיך בפעילות היחידה בסטנדרט הגבוה האפשרי. באסותא מציינים כי בחינת האירוע נבדקת על כל היבטיו וכבר מיושמים חלק מהלקחים שנלמדו.
אסותא תפעל בכל דרך כדי להמשיך ולקיים את היחידה המצוינת בראשון לציון, אשר ביצעה עשרות אלפי מחזורי הפריה מוצלחים במשך שנים רבות, על ידי מיטב הרופאים והאמבריולוגים בישראל ותמשיך ללוות את המטופלות אשר נמצאות בשלבי תהליך ההפריה".