משרד הבריאות הקים ועדה שתבדוק את הנעשה בבית החולים אסותא בראשון לציון. זאת לאחר שבבדיקת היריון של אחת המטופלות התגלה כי היא נושאת ברחמה עובר שלא תואם את המטען הגנטי שלה ושל בעלה. בבית החולים אסותא פתחו בבירור וישנה סבירות כי נשים נוספות נמצאות בבעיה דומה.
2 צפייה בגלריה
הריון
הריון
ועדת חקירה תבדוק את למי שייכים העוברים
(צילום המחשה: shutterstock)
בהודעה שהוציא משרד הבריאות נכתב כי "במשרד הבריאות התקבל דיווח מאסותא ראשון לציון על אירוע בו בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהריון, שעברה החזרת העוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית. משרד הבריאות מקים מיידית ועדת בדיקה עם אנשי המקצוע הרלוונטים ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה".
מאסותא נמסר כי "לאחר מיפוי איתרנו מטופלות שקיימת לגביהן אפשרות (הגם שמדובר בסבירות נמוכה) שהן קשורות לאירוע. עצרנו את כל הפעילות סביב העוברים האלה, וככל שיהיה צורך, נפנה לאותן מטופלות באופן מיידי".
עוד הוסיפו כי צוות בכיר של היחידה מתמקד בשלב זה בבדיקות מעמיקות של כל המקרים שהיו בטיפול בימים סמוכים: יום השאיבה וההפריה, יום ההקפאה, ויום ההפשרה. נחדד שוב - ביחס לכל העוברים הללו נעצרה הפעילות ואין בהם שימוש בשלב זה.
קראו גם:

2 צפייה בגלריה
זוג טיפולי פוריות גבר אישה
זוג טיפולי פוריות גבר אישה
"נפנה למטופלות באופן מיידי"
(צילום המחשה: shutterstock)

"למרות שהיחידה עובדת בסטנדרטים גבוהים ועברה בקרות משרד הבריאות, מכון התקנים ובקרות פנימיות ובינלאומיות - חודדו שוב נהלי הפעילות מול היחידה. כמו כן - נפתח קו יעודי למטופלות, בו אנו מקיימים שיח עם הפונות, ומספקים מענה ראשוני ושיחת רופא במידת הצורך", נמסר מבית החולים.