"את הטיול הזה כל חברי הקבוצה לא ישכחו, הוא היה מאוד מרגש ומיוחד. המשפחה של ילנה גרנברג ז"ל ביקשה שנעשה מסלול טיול בדיוק כמו שהיא הייתה רוצה וזה מה שעשינו. כולנו התרגשנו מאוד, לא נותרה אף עין יבשה". כך סיפר חיים חבשוש, מנהל קבוצת חשמב"א לאוהבי טיולים, בה הייתה חברה גם גרנברג ז"ל שנרצחה לפני שלושה שבועות.
החברים בטיול לזכרה של ילנה
( צילום: חיים חבשוש)
כל מי שהכיר אותה ידע על חיבתה לטיולים ולגילוי של מקומות חדשים, ועל כן החיבור שלה עם חשמב"א (חבורה שמטיילת בארץ באמת) ועם חבשוש היה טבעי.
"היא באה אלינו באפריל האחרון עם ג'ייסון בלייז הרוצח שלה והמשכנו להיות בקשר. היא גם הייתה אמורה לצאת לטיולים איתנו שכבר נקבעו אבל זה לא יצא לפעול בגלל האסון. בחודש האחרון היא כתבה לי שהיא מאוד רוצה טיול בנחל פרת, ואמרנו שכשהיא תוכל נצא לשם. למרבה הצער זה כבר לא יקרה איתה, אבל החלטנו לצאת לטיול לזכרה במקום שאליו היא רצתה לצאת",

ילנה גרנברג והחשוד ברצח ג'ייסון בלייז
(צילום: מהאלבום המשפחתי, יריב כץ)
גופתה של ילנה גרנברג ז"ל, בת ה-27 במותה, התגלתה לפני כשלושה שבועות (25.8.2022) בשטח פתוח ליד שכונת כפר גבירול במערב רחובות. זמן קצר לאחר מכן נעצר ידידה הקרוב, ג'ייסון בלייז, בחשד לרצח. הוא ניסה לשים קץ לחייו, אושפז בבית החולים, אך כאשר מצבו השתפר, הודה במעשים וטען שהרצח לא היה מתוכנן. נדיה אמינוב, אחותה של ילנה ז"ל, ספדה לה ואמרה: "אחותי היפה הקטנה נרצחה בדם קר", ואף פנתה ישירות לחשוד ברצח וכתבה: "לא ניתן לך לשקר, לא ניתן לעשות מניפולציות כמו שעשית לאחותי, לא ניתן לברוח ממאסר עולם".
אחרי הרצח יצרתי קשר עם המשפחה וסיפרתי להם על הרצון של ילנה והזמנו אותם לטיול והם רצו להיות איתנו. בטיול עצמו דיברנו עליה המון", מספר חבשוש. "סיפרו עליה שהיא הייתה אדם טוב שכל הזמן רצה לעזור ושהיא שמחה על החיים שלה. דיברו גם על ג'ייסון החשוד ברצח והקשר שלה אליו ואיך היא רצתה רק לעזור לו. ניכר היה שגם המשפחה הכירה אותו היטב ואף אחד לא צפה את האסון", הוא אומר.

טקס הזיכרון
( צילום: חיים חבשוש)

"סיפרנו עליה כמה היא אהבה לטייל ואיך היא ראתה את העולם בצורה חיובית, כל מי שהגיע והכיר אותה סיפר עליה המון דברים טובים. ניכר כמה היה לה קל להתחבר לאנשים ולגרום לכולם סביבה לאהוב אותה. את הטיול התחלנו בזריחה במקום שנקרא עין שחרית, ואחרי תדריך שלי נסענו לעין מבואה וירדנו למטה ברגל לשמורה, נכנסנו לבריכת המים והתחלנו ללכת לאורך הנחל לכיוון הבריכות של נחל פרת. בסוף היום הגענו לשמורה של עין פרת ועשינו טקס לזכרה של ילנה שריגש מאוד את כולנו אחרי יום עמוס ומפרך. הטיול היה מאוד מרגש, לקח לכולנו זמן להיפתח ולהבין את גודל המעמד יחד עם הטבע, אבל זה היה מיוחד מאוד עבור כולם".