דרמה נוספת במחדל ההפריות בבית החולים אסותא בראשל"צ: הבדיקה הגנטית העלתה שבני הזוג שטענו לקשר גנטי עם העוברית, אינם הוריה הביולוגיים. המשמעות המדאיגה היא שנכון לעכשיו ההורים הביולוגיים של העוברית שאמורה לבוא בעוד זמן קצר לאוויר העולם אינם ידועים.
2 צפייה בגלריה
אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)
חודש וחצי שנחשפה שערוריית החלפת הביציות המופרות בבית חולים אסותא בראשל"צ, פורסמו היום (שני) תוצאת הבדיקה הגנטית שנעשתה לעוברית. הממצא שהתגלה הוא שבני הזוג שטענו לקשר גנטי אינם הורי העוברית, כך שכרגע לא ידוע מי הם הוריה הביולוגיים.
בדיקות נוספות צפויות להתבצע לזוגות אחרים שנמצאים בסבירות להיות ההורים הביולוגיים. האישה ההרה כבר שוהה בבית החולים לקראת הלידה, והמצב עלול להסתבך עוד יותר לאחר הלידה.
השופטת חני שירה, שזימנה את הצדדים למסירת תוצאות ההחלטה בבית המשפט לענייני משפחה, כתבה: "זימנתי את באי כוחם של הצדדים לאולמי באופן דחוף, לאור העובדה שהתקבלה חוות הדעת של מנהל היחידה לסיווג רקמות מבית החולים שיבא, ד"ר רון לבנטל, וממנה עולה שהבדיקות שהתבצעו שללו את אפשרות האימהות והאבהות הגנטית של המשיבים 3 ו-4 ביחס לעוברית שנושאת המשיבה 1".

2 צפייה בגלריה
הריון
הריון
האישה ההרה כבר נמצאת בבית החולים לקראת הלידה
(צילום המחשה: shutterstock)
בני הזוג שהורותם הביולוגית נשללה כבר הודיעו שלא יבקשו לבצע בדיקות נוספות.
יש לציין שכבר השבוע הודיע משרד הבריאות כי הוא שוקל את סגירת המכון באסותא באופן מלא או חלקי. זאת לאור ביקורת שנעשתה במקום ודו"ח שממצאיו מלמדים כי "היחידה סובלת מצפיפות פיזית ומתשתיות הנדסיות שאינן בהלימה לכמות המקרים המטופלים ביחידה, וכי כל אלה מהווים גורמים תורמים לליקויים בבטיחות הטיפול".

קראו גם:

מאסותא ראשל"צ נמסר בתגובה: "מרגע היוודע דבר האירוע החריג פעלה אסותא עם מיטב המומחים בנושא ה-IVF באופן מיידי, על מנת לאתר בסבירות גבוהה את הורי העובר. הבדיקה מעידה שאין מדובר באם הביולוגית, כפי שהעלה המיפוי הראשוני. צוות של מומחים בכירים יושבים בשעות הקרובות כדי ללמוד את משמעות התוצאות ואסותא תנקוט פעולות נדרשות בהתאם. בכל מקרה אסותא תמשיך לפעול למען האינטרס הציבורי בשקיפות מלאה ותיאום עם משרד הבריאות".