מי שחשב למצוא את איתיאל סיאני חלש ומפוחד, כמעט חמישה חודשים אחרי הלינץ' שעבר רק בשל נטייתו המינית, צפוי להיות מופתע. "יצאתי מחוזק מהאירוע האלים הזה. אני אחרי סדרת טיפולים ולאט־לאט אני חוזר לעצמי. עכשיו אני מחכה שהתלמידים יחזרו ללימודים ואז אני אתחיל להרצות בפניהם על חשיבות קבלת השונה", הוא מספר השבוע.
2 צפייה בגלריה
סיאני מעביר הרצאה לנוער
סיאני מעביר הרצאה לנוער
סיאני מעביר הרצאה לנוער
( צילום: פרטי)
קראו גם:
לדברי סיאני (21), לפני כחמישה חודשים הוא וחבריו הלכו ברחוב, כאשר לפתע החלה חבורת נערים לקרוא לעברו קריאות גנאי. "הם היו בערך 15 נערים צעירים ששרו לי שירים מעליבים, אבל אני התעלמתי. כשהגעתי סמוך לכלי הרכב שלי הם קראו לי שוב, ידידות שלי אמרו להם להניח לי ואז הם התנפלו עליי.
"הם היו ארבעה צעירים והיכו אותי באגרופים לפנים ובעיטות ברגליים. זו סיטואציה שאני נזכר בה והיא קשה לי. נהג מונית ערבי שעבר שם גירש אותם ועזר לי להיכנס לרכב, נעל אותו וזה מה שהציל אותי. הם עוד המשיכו להכות ברכב, שברו את המראות, ואז הגיעה המשטרה. אם השוטרים לא היו מגיעים מהר, אז אני מאמין שאולי לא הייתי מסוגל היום לספר את הסיפור, הנערים האלה היו מבצעים בי לינץ'".
2 צפייה בגלריה
איתיאל סיאני בפתח היס פלאנט
איתיאל סיאני בפתח היס פלאנט
איתיאל סיאני בפתח היס פלאנט
(צילום: קובי קואנקס)
בימים אלה: ימים ספורים אחרי האירוע סיפר סיאני ל"מיינט ראשון" כי הוא רוצה למנף את התקרית למפגש צעירים, כדי לקדם את המאבק של הקהילה הלהט"בית בעיר. "כיום אני מרגיש הרבה יותר טוב", הוא מספר. "בהתחלה סבלתי מחרדה. כל הזמן הייתי מסתכל אחורה בבהלה, חששתי מאנשים שמתקרבים אליי, אבל אחרי כמה טיפולים אני מרגיש הרבה יותר טוב".
איך זה בא לידי ביטוי?
"אני יוצא יותר מהבית וחזרתי גם לאינסטגרם אחרי הרבה זמן שלא הייתי שם. עדיין יש קושי, ותמיד יש פחד שזה יקרה שוב. קרה לי מקרה שבו לקוח הגיע אליי לעבודה, זיהה אותי מהכתבה - והתחיל לקלל. בדרך כלל אני הייתי עונה בחזרה, אבל הפעם השתתקתי. למרות זאת, התגובה שלו היתה יוצאת דופן. אחרי הכתבה קיבלתי המון תגובות טובות.
"פנו אליי גם מהמחלקה בעירייה לקידום להט"בים והציעו לי להצטרף, ומאז אני משתתף בפעילות שלהם. תלינו שלטים מחוץ לעיר, דיברתי בפני פרלמנט הנוער ובנוסף עזרתי להפיק את מצעד הגאווה.
"יש גם הרצאה שאני עובד עליה בימים אלה, שתדבר על כמה חשוב לקבל את האחר, בצירוף הסיפור האישי שלי. ההרצאה הזו אמורה להתקיים בבתי ספר בעיר, אז אני מחכה שהלימודים יתחדשו כדי שאוכל להגיע ולדבר בפני הקהל הצעיר".
לדברי סיאני, החשודים במעשה נעצרו ונחקרו, אך עדיין לא הוחלט אם להגיש נגדם כתב אישום.