אחרי שהערים הסמוכות כבר נכבשו בטרנד, שירות השכרת קורקינט מגיע לראשון לציון. החל מהשבוע יוכלו תושבים ומבקרים לשכור קורקינט במספר מוקדים בעיר. המהלך יוצא לדרך עם זכייתה של חברת Wind הבינלאומית בקול קורא שפרסמה העירייה, במטרה לעודד שימוש בתחבורה זעירה ושיתופית.
1 צפייה בגלריה
קורקינטים של Wind
קורקינטים של Wind
קורקינטים של Wind
(צילום: חורחה נובומינסקי)
קראו גם:
במסגרת הפיילוט תפעיל החברה 500 קורקינטים. בשלב ראשון השימוש יהיה אפשרי רק בתוך העיר. בעוד כחודש ניתן יהיה לבצע מעברים בין ערים שבהן פועלים שירותי החברה. במקביל העירייה תכשיר עמדות לחניית קורקינטים.
"העולם צועד לעבר תחבורה ציבורית ושיתופית, וכך יהיה גם בראשון לציון", אמר ראש העירייה, רז קינסטליך. "זהו חלק מתוכנית התחבורה הגדולה והמקיפה בתולדות העיר שצפויה לתת מענה לגידול באוכלוסייה ולהקל על התושבים להתנייד בקלות בתוך העיר ומחוצה לה תוך כדי שילוב של אמצעי תחבורה. עם זאת, חשוב לנו שלא להתפשר על בטיחות הרוכבים והצבנו סטנדרט מאוד גבוה לחברות ואף יזמנו הדרכות בטיחות לרכיבה נכונה".
בעירייה ציינו כי נקבע סטנדרט מחמיר בכל הקשור לכניסת הקורקינטים החשמליים לעיר וכל תהליך הכנסת הכלים נעשית תוך קביעת כללי בטיחות לרוכבים ולהולכי רגל ובהם האטת מהירות הנסיעה ליד מוסדות חינוך וחניית הקורקינטים במקומות המוקצים לכך ומסומנים במפת האפליקציה של החברה.
תושבי ראשון לציון ייהנו גם מטכנולוגיות חדשות ושיפורים שהוטמעו בקורקינטים ובאפליקציה כמו אימות גיל הרוכבים, קסדות שיתופיות והאפשרות לראות דרך האפליקציה לאיזה קורקינט מוצמדת קסדה.
בנוסף, מטה בטיחות בדרכים בעירייה יקיים הדרכות בנושא רכיבה על קורקינטים. השתתפות בהדרכה מומלצת ויכולה לסייע בשמירת ביטחון הרוכבים. כמו כן, היא תזכה את המשתתפים בזיכוי לשעות רכיבה בקורקינטים.