תושב ראשון לציון הגיש תביעה נגד שני שוטרי סיור מתחנת המשטרה העירונית, בטענה שפגעו בשמו הטוב. לטענתו, הם הגיעו לביתו יום אחד בטענה שקיבלו תלונה על אלימות בינו לבין בת זוגו, אך לא עזרו לו טענותיו כי הוא בכלל מתגורר לבדו ואינו נמצא בזוגיות.
למרות זאת, השוטרים התעקשו לערוך סיור קפדני בביתו והורידו אותו לניידת המשטרה כשדיירי הבניין והרחוב צופים בו.
1 צפייה בגלריה
הוכנס בכוח לניידת
הוכנס בכוח לניידת
הוכנס בכוח לניידת
( המחשה: רועי אלמן)
קראו גם:
לטענת האיש, לוחם ביחידה מובחרת ללא עבר פלילי, לפני כחצי שנה, בשעה 13:30 בצהריים, הגיעו לביתו שני שוטרים ואמרו לו שהתקבלה תלונה על רעש חריג מהדירה שלו, וכי יש חשד לאלימות מצידו כלפי בת זוגו.
האיש אמר כי זה לא יכול להיות, כי הוא גר לבדו וכלל אין לו בת זוג. למרות זאת התעקשו השוטרים לערוך חיפוש בבית והחלו לסרוק את דירתו של האיש מבלי שמצאו עדות לחשד.
במהלך הסיור הודה האיש כי הוא צעק בדירה לבדו מתוך כעס על דבר אחר, אך אין בכך כל קשר לאלימות.
השוטרים לא מצאו עוד מישהו בדירה מלבד האיש, אך הם המשיכו לערוך סיור ותיעדו כלי לעישון סמים שמצאו בדירה, למרות שלא היה לכך כל קשר לנסיבות הגעתם.
לקראת סיום הבדיקה, כך טוען האיש, השוטרים דרשו ממנו לעזוב את המקום כדי להמשיך לסרוק את הדירה. בשלב זה, טוען האיש, הם הורידו אותו לניידת כשדיירי הבניין והרחוב צופים בו כאילו היה עבריין, ולקחו אותו לדירת חבר עד שיסיימו את הסריקה.
לטענתו, לאחר שעתיים הוא חזר לדירתו, זאת לאחר שאף אחד לא טרח לעדכן אותו שהסריקה הסתיימה והוא יכול לחזור לביתו.
בעקבות האירוע, ולנוכח הפגיעה בשמו הטוב שנגרמה לו לטענתו, החליט האיש להגיש תביעה נגד השוטרים ולדרוש פיצוי של 70 אלף שקלים. טרם הוגש כתב הגנה.