בשבוע הבא, אם לא יהיו תקלות לא צפויות, יחזרו תלמידי ראשון לציון לספסל הלימודים ויצטרכו בין היתר לשנן את החומר הנלמד.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יובל דוד פאר לומד בישיבה
עו"ד יובל דוד פאר לומד בישיבה
עו"ד יובל דוד פאר לומד בישיבה
(צילום פרטי)
קראו גם:
לעו"ד יובל דוד פאר, שקיבל השבוע את ההסמכה לעריכת דין לאחר שסיים בהצלחה את מבחני הלשכה, יש טיפ עבורם: "פיצחתי את השיטה, בעזרת לימודי הגמרא שמהם למדתי איך הכי נכון ללמוד ולזכור פרטים".

מהתיכון לישיבה

על ההסמכה מודה עו"ד פאר, 23, תושב ראשון לציון, בעיקר לבורא עולם ולגמרא שממנה הביא שיטות לימוד שחבריו לספסלי המכללה למינהל לא הכירו.
"לא תמיד הייתי דתי", הוא מספר. "למדתי בבית הספר מקיף ח', שהוא בית ספר חילוני, ובגיל 17 התחלתי תהליך של חזרה בתשובה.
"לאחר לימודי התיכון, במהלך לימודי המשפטים שלי במכללה למינהל, עברתי תאונת דרכים, שלאחריה החלטתי לעשות שינוי גדול. הבנתי שאנחנו זמניים פה, ושברגע הכל יכול להיגמר, ואמרתי שמיד אחרי שאסיים את הלימודים אני הולך להקדיש את זמני ללימוד תורה. לכן אחרי שסיימתי את הלימודים וההתמחות עברתי לישיבת 'אהבת אהרון'. זו ישיבה של חוזרים בתשובה ובה אני לומד מדי יום לימודי קודש".
עו"ד פאר מתחיל את היום שלו מוקדם בבוקר בתפילה. "לאחר ארוחת הבוקר יש סדר בוקר ‑ לימודי גמרא ותורה. בהמשך היום יש סדרי לימוד נוספים, כך שאת יום לימוד התורה שלי אני מסיים בשעה 22:00 בלילה".

בזכות לימודי הגמרא

לדברי עו"ד הצעיר, מעבר לשכר הרוחני שקיבל בשנה האחרונה של לימוד בישיבה, הוא קיבל דבר נוסף: "פיצחתי את השיטה ללמוד ולהצליח במבחן ההסמכה של לשכת עורכי הדין. הגמרא היא זו שעזרה לי להצליח במבחן. מעבר לכך שהיא מפתחת את המוח ודרכה אפשר ללמוד מהלכים שדומים גם למהלכים בעולם המשפט, הצלחתי לייצר שיטה שלמדתי מרב אחד בירושלים. הוא היה זוכר גמרות שלמות באמצעות דפים שהוא היה תולה בבית, ועליהם כתובים פרטים ומהלכים מהגמרא. ככה הוא היה עובר עליהם מדי יום, מסתכל עליהם מספר פעמים מבוקר עד ערב וכך לומד לשנן אותם".
2 צפייה בגלריה
קיר ההכנה למבחני הלשכה
קיר ההכנה למבחני הלשכה
קיר ההכנה למבחני הלשכה
(צילום פרטי)
עו"ד פאר החליט לדבריו ליישם את השיטה מתוך מחשבה שאם היא טובה לגמרא, היא תהיה טובה גם ללימודי המשפטים.
"לקחתי את כל הסיכומים שאחת המרצות במכללה העבירה לנו. היא היתה מייצרת תרשימים של מהלכים משפטיים, וכל שלושה תרשימים הייתי מסכם על גבי דף. תליתי את כל התרשימים האלה על קירות הבית והייתי פונה לעיסוקיי, לומד רגיל וכל שעה וחצי ניגשתי לדפים ושיננתי את החומר שהיה בהם. בתום תקופה של לימוד הצלחתי לזכור בעל פה את כל החומר למבחן של לשכת עורכי הדין.
"הלשכה מצפה מאיתנו לדקדוקים והתפלפלויות שאותן הבאתי מעולם הגמרא, ככה שיש לי המלצה למי שלומד משפטים: רוצים להצליח? תלמדו גמרא", הוא מצהיר. "לדעתי תלמיד ישיבה שלומד במשך שנים את כל המהלכים של התורה שבעל פה, יוכל להצליח בקלות במבחנים מהסוג של לשכת עורכי הדין. אני למשל מאוד אוהב את מסכת בבא קמא, שבה כל מילה דורשת ריכוז ותשומת לב. זה הזכיר לי פסקי דין שלמדתי בלימודים שלי במכללה למינהל. מבחינתי אני גם מלביש את עולם הרוח על עולם החומר. כך למשל אני יודע שהמשנה היא החוק, והגמרא היא הפרשנות, בדיוק כמו בית המשפט שנותן את הפרשנות שלו לכוונת המחוקק".
בתור תלמיד ישיבה שמקדיש זמנו לתורה, אתה תעסוק בעריכת דין?
"אני מתכוון ללמוד חצי יום ולעבוד חצי יום. יש דעה רווחת כזו בחברה כיום שהחרדים הם פרזיטים שלא עושים כלום חוץ מללמוד בישיבה. אז אני רוצה לספר פה לכולם שבתור מי שנמצא כיום בישיבה, אין לאף אחד מושג כמה זה קשה. לשבת שעות על גבי שעות וללמוד גמרא זאת השקעה ומאמץ אדיר, ולא כולם מסוגלים לזה".
הטיפים של יובל ללמידה מוצלחת
1. לא ללמוד כמו תוכי, לבנות סיפור מכל סוגייה ולהכניס בו רגש עם מנת להפעיל את שתי האונות של המוח.
2. לסכם את הסוגיות בתרשימים ובציורים. תרשימים נכנסים הרבה יותר טוב למוח מאשר סיכומים ארוכים.
3. לתלות את התרשימים במקום כזה שלא תוכל להתעלם מהם, לדוג' מעל השירותים, מראה באמבטיה וכו'.