סיפור המחדל באסותא ראשון לציון עלה לכותרות באוקטובר 2022. אז התברר שאישה שעברה טיפולי פוריות בבית החולים נושאת ברחמה עוברית שאינה שלה ביולוגית. בית המשפט פסק כי יש לבצע בדיקות גנטיות למספר זוגות, בניגוד לבקשת האישה שנשאה את התינוקת ברחמה ובן זוגה. אך אף זוג לא נמצא תואם. מאז הגיעה התינוקת לעולם, קיבלה את השם סופיה, והיא גדלה כבתה של האם שילדה אותה.
2 צפייה בגלריה
מחצית מהפטירות מתרחשות בין ינואר למרץ
מחצית מהפטירות מתרחשות בין ינואר למרץ
האם נמצאו ההורים הביולוגים של סופיה?
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
בחודש מרץ האחרון הודיע בית המשפט העליון כי לא יבוצעו בדיקות גנטיות נוספות למציאת הוריה הביולוגים של סופיה, והילדה תוכל לגדול בשלווה בבית ההורים שהביאו אותה לעולם, גם אם אינם הוריה מבחינה גנטית. זאת, בניגוד לטענותיהם של זוגות נוספים שעברו טיפולים באותה תקופה בבית החולים אסותא ועדיין מאמינים שסופיה היא בתם שלהם.
בימים האחרונים חלה תפנית נוספת בעלילה - בית המשפט לענייני משפחה פסק כי לאור מידע חדש שהתקבל ממשרד הבריאות, קיים חשד סביר כי אכן נמצאו ההורים הביולוגים של התינוקת ועל כן יש לבצע בדיקה נוספת.
הבדיקה טרם בוצעה, מאחר וזמן קצר לאחר קבלת ההחלטה הודיעו הוריה של סופיה, המגדלים אותם כבתם שלהם, כי הם מגישים בקשה לעיכוב הבדיקה. הצדדים שוב נאלצו לשוב לאולם בית המשפט להמשך דיונים.

קראו גם:

הסאגה העצובה של מחדל העוברים באסותא מסרבת להיגמר, ועבור נשים שהיו חלק ממערך הבירור בנושא, ובתחילה נכללו ברשימת "ההורים הפוטנציאליים של סופיה, מדובר בפצע פתוח.

2 צפייה בגלריה
אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון
אסותא ראשון לציון. מחדל שובר לב
(צילום: קובי קואנקס)

"כל הסיפור הזה שובר את הלב, אבל אסור שהציבור ישכח שהתינוקת הזאת גדלה הרחק מהוריה הביולוגים", אומרת ל"מיינט ראשון" אחת האמהות.
את חושבת שצריך להמשיך ולערוך בדיקות לאיתור ההורים הביולוגים?
"כן. בהתחלה זה נראה שאנחנו אינסוף נשים, אבל ככל שצמצמו את זה ככה יש יותר סיכוי שיגלו מי זאת. אנשים כבר שכחו מהסיפור הזה אבל עבורנו זה לא נגמר, אסור שדבר כזה יקרה ויתעלמו ממנו. אם היום מבליגים וממשיכים את החיים כרגיל, מה יקרה בפעם הבאה שיעשו טעות? בכלל לא יטרחו לעדכן. כל יום שעובר הסיפור הזה יותר כואב, אבל אסור לוותר, להורים יש זכות לדעת אם יש להם ילדה בעולם".