פרשת החרם והאלימות נגד עמית כהן מראשון לציון שנחשפה לראשונה ב"מיינט ראשון" ממשיכה לעורר גלים בעיר, ובמשפחתו של עמית מביעים השבוע כעס על התנהלות עיריית ראשון לציון.
לטענת עורך דינה של המשפחה, יוסי פאר, העירייה שלחה מכתב גיבוי לצוות הנהלת בית הספר על הדרך שבה טיפלו במקרה ובכך נקטו צד. "אחרי מכתב כזה המשפחה דוחה את החיבוקים שהעירייה נותנת להם", אומר פאר.
2 צפייה בגלריה
האלימות בבית הספר - מתוך הסרטון
האלימות בבית הספר - מתוך הסרטון
האלימות בבית הספר - מתוך הסרטון
(צילום: פרטי)
במכתב ששלח ראש העירייה רז קינסטליך לצוות בית ספר 'אמירים' ולמנהלות המוסד, שם התרחש המקרה האלים נכתב בין השאר: "אנו יודעים שעשיתן בדק בית מעמיק במהלך המקרה ולאחריו. בכל שלב התקיימה היוועצות עם הגורמים המקצועיים לגבי דרכי הטיפול וההתייחסות לאירוע. אנו יודעים כי כל העת טיפלתן ופעלתן למיגור אלימות להקניית גבולות וערכים לקהילת תלמידי בית הספר.
"עבודת החינוך היא סיזיפית ומרובה מהמורות. חשוב לנו לחזק אתכן ולומר בל תיפול רוחכן. אנו מאמינים בכן ונותנים לכן ולכל קריית החינוך אמירים גיבוי ותמיכה מלאה. אנו רוצים לומר לכן תודה על פועלכן, על המסירות ועובדות הקודש שכולכם עושים בבית הספר".
יחד עם זאת, ראוי לציין כי במכתב של קינסטליך נכתב גם: "בשבוע שעבר נחשפנו בתקשורת למקרה קשה של נער בית הספר אמירים אשר סבל מאלימות ובריונות מצד חבריו לכיתה. אין ספק שמדובר באירוע מורכב אשר שייך לתופעה כלל ארצית של בריונות, אלימות וחרמות בבתי ספר אשר התעוררה ביתר שאת בשנת הקורונה".
קראו גם:
המכתב הזה עורר את כעסה של המשפחה. "יש פה חקירת משטרה כי היא הגישה תלונה מיד אחרי המקרה. בשלב כזה של חקירת משטרה אסור שיהיו השפעות על החוקרים וכל פרסום של תמיכה במערכת החינוך ובצוות בתי הספר מהווה השפעה ושיבוש חקירה כיוון שמי שחוקר יכול לקרוא את המכתבים האלה". אומר פאר.
לדבריו, "המשפחה שבורה לגמרי וטוענת שהיא דוחה את החיבוקים שהעירייה נותנת לה. זאת סטירת לחי נוספת למשפחה. אף אחד לא ישב ושמע את הצד שלהם וישר הלכו לתת את הגיבוי לבית הספר, וכך למעשה הם נותנים למשפחה לחוש אשמים. יש כעס מאוד גדול".
2 צפייה בגלריה
עו"ד פאר
עו"ד פאר
עו"ד פאר
(צילום: פרטי)
ל"מיינט ראשון" נודע כי בעקבות המהלכים האחרונים קיבלה המשפחה החלטה שלא להשאיר את עמית בבית הספר וכבר היום (שני) צפויה להתקיים פגישה עם מנהלי החינוך בעיר בכדי לבחון בתי ספר חדשים.
מעיריית ראשון לציון נמסר: ״עיריית ראשון לציון רואה בחומרה כל מקרה אלימות, בריונות וחרמות בתוך בתי הספר ומחוצה להם ופועלת להוקיע ולמגר תופעות כאלו בכל דרך, כולל הגברת מודעות ציבורית. העירייה בשיתוף עם משרד החינוך, תמשיך לסייע ולתמוך בנער ובמשפחתו בכל דרך אפשרית ולהוות כתובת לכל תלמיד או הורה.
"לצד זאת, הבסיס לחינוך הוא אמון במנהלים ובצוותים החינוכיים הפועלים במסירות ועמלים למען ילדי העיר מדי יום. העירייה תמשיך לתת גיבוי וחיזוק לצוותים החינוכיים על מנת לתת להם כח ויכולת להתוות דרך חינוכית״.