סערה בבית ספר יוקרתי בתל אביב: תלמיד חטיבת ביניים צילם איברים אינטימיים (מעל הבגדים) של עשרות תלמידות בבית הספר, ויצר תיקייה בטלפון שלו. התיקיה כללה גם תמונות של תלמידות בלבוש חשוף (בעיקר בגדי ים) שהורדו מהרשתות החברתיות. בית הספר עדכן את השוטר הקהילתי ודיווח לעיריית תל אביב ומשרד החינוך. הורי התלמידות מזועזעים: "התלמידות נמצאות בהיסטריה לא מפסיקות לבכות".
1 צפייה בגלריה
אישה נערה צעירה בוכה מוכה תמונה מותאמת לפייסבוק
אישה נערה צעירה בוכה מוכה תמונה מותאמת לפייסבוק
(צילום המחשה: shutterstock)
עם היוודע האירוע החמור, דיווח בית הספר המדובר להורים: "התלמיד הודה כי הפיץ תמונות, הביע חרטה והתנצל בפני הבנות... ישנם בנים נוספים בשכבה שלקחו חלק במעשים האלה (בעיקר בהפצת התמונות)".
במכתב שנשלח להורי חטיבת הביניים בבית הספר דיווחה הנהלת בית הספר על האירוע החריג: "ביום רביעי פנו שתי תלמידות אל היועצת וסיפרו לה כי מצאו בטלפון של תלמיד מכיתתן תמונות שלהן. מדובר בתמונות שצולמו בבית הספר והתמקדו באזורים אינטימיים של הבנות (הבנות היו לבושות באופן מלא). בנוסף, כללה התיקייה תמונות של תלמידות בלבוש חשוף (בעיקר בגדי ים) שהורדו מהרשתות החברתיות".
עוד דיווח בית הספר: "עם קבלת הדיווח, התקיים בירור בהשתתפות התלמיד ושתי הבנות המתלוננות. התלמיד הודה כי הפיץ תמונות, הביע חרטה והתנצל בפני הבנות. בנוסף, נודע לנו כי ישנם בנים נוספים בשכבה שלקחו חלק במעשים אלה (בעיקר בהפצת התמונות). כתוצאה מחשיפת המקרה נוצרה בהלה בקרב בנות השכבה והוריהן. הבנות דיווחו על תחושה של חוסר מוגנות. צוות בית הספר ניהל שיחות עם התלמידים והתלמידות, בכל הכיתות, במהלך השיעורים ובהפסקות, במטרה להקשיב לבנות ולפעול להחזרת תחושת הביטחון".

"אסור להקל ראש"

להורים נאמר גם כי "ביום חמישי בבוקר נפגשו בבית הספר עם שניים מבין התלמידים הפוגעים ועם הוריהם. בהמשך היום עברו בכיתות השכבה לשיח בעקבות האירוע. בשבוע הבא יתקיימו בכל החטיבה שיעורי חינוך ופעילויות מתאימות ויועצות החטיבה ינחו את המחנכים כיצד לנהל שיח מסוג זה. מפקחת בית הספר, מנהלת האגף לחינוך על יסודי בעיריית תל-אביב והמפקחת על הייעוץ במחוז תל-אביב קיבלו מאתנו דיווח כתוב על המקרה. בנוסף עודכן גם השוטר הקהילתי".
קראו גם:
אחד ההורים אמר השבוע בעקבות כך: "לא ייתכן שהתלמיד לא הושעה, לא מקבל את תגובת הצוות החינוכי שיש כאן היסטריית יתר וצריך להחזיר את הדברים לפרופורציה הראויה שכן הילד 'לא אנס'. יש פער בין מה שנעשה לבין אונס אבל אסור להקל ראש כי הדרך לשם זריזה מאוד. הבנות בשכבה הגיבו בבכי ובתדהמה שכאילו כועסים עליהן, כי לכאורה הן פגעו בזכות הפרטיות שלו וחשפו את התמונות. הילדות נמצאות במשבר ולא מבינות מה נכון לעשות".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "יש להתייחס בחומרה לכל מעשה של אלימות הפוגע בזכותו של אדם לפרטיות ולכבוד. עם חשיפת פרטי האירוע, פעלה הנהלת בית הספר באופן משמעתי וחינוכי. נערכו שיחות עם התלמידים המעורבים והוריהם, התלמידים נענשו, נערכו שיחות חינוכיות בכיתות ובהמשך ישולבו פעילויות בנושא של התנהגות ראויה ברשתות החברתיות, שמירה על פרטיות, כבוד האדם ועוד. במקביל עודכנו הורי התלמידים במכתב ונערך מפגש בזום עם הוועד המרכזי של בית הספר כדי לעדכן. הנהלת בית הספר תמשיך לטפל בנושא ולטפח אקלים בטוח ומודעות מגדרית בבית הספר" .
מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "אנו רואים את האירוע בחומרה ומגלים אפס סובלנות בנוגע למקרי אלימות, כולל אלימות מינית. מנהלת בית הספר וכל הצוות החינוכי טיפלו בעניין באופן מיידי, הן בפן המשמעתי והן בפן החינוכי. במקביל, נערכו מפגשים עם ההורים בחטיבה ועם כל התלמידים. מנהלת בית הספר שיתפה את הקהילה בפרטי האירוע (תוך שמירה על צנעת הפרט) ובתהליכים החינוכיים שנעשו וייעשו בבית הספר. נוסיף כי גם מפקחת משרד החינוך וגם אגף החינוך העל יסודי והשירות הפסיכולוגי החינוכי עודכנו מיד וסייעו להנהלת בית הספר בטיפול בנושא".