לאחר שנחשפה פרשת ההתעללות והחרם שעבר עמית כהן, תלמיד כיתה ח' בבית ספר אמירים, ניסתה אמו להחזיר אותו אתמול (ראשון) בהדרגה לשגרה וחזרה איתו לבית הספר. התוצאה: מפגש עם התלמידים הפוגעים, צעקות ולטענת המשפחה יריקה של אמא שלא הייתה מוכנה לשמוע ביקורת על בנה.
קראו גם:
במוצאי שבת חשף "מיינט ראשון לציון" לראשונה את הסרטונים הקשים שבהם נראים תלמידי כיתתו של עמית מכים ומשפילים אותו. שעות לאחר מכן נערכה עצרת תמיכה של מאות הורים וילדים מחוץ לביתו וקריאות לחיזוקו. למרות המסרים המחזקים, המציאות שלאחר מכן הייתה קשה הרבה יותר. "הבן שלי לא יוצא מהמיטה, הוא בקושי אוכל ולא שותה", מספרת קרן, אמו של עמית.
ביום ראשון ניסתה כאמור האם לחזור איתו לבית הספר. "הגענו לשעתיים ואני הייתי איתו מחוץ לכיתה. לתדהמתי ראיתי שהילדים הפוגעים עדיין שם. לא הייתי מוכנה שהבן שלי ייכנס לכיתה כל עוד הם שם. רק אחרי שהתערבתי, המנהלת הסכימה להוציא אותם וטענה שהם לא עשו כלום כי הם לא רצו לשבש חקירה של המשטרה. כשישבתי בחוץ הגיעה אמא של אחד התלמידים הפוגעים, צעקה עלי שאני סתם נטפלת לבן שלה וגם ירקה עלי".
במקביל פנתה המשפחה לעורך הדין יוסי פאר וכעת נבדקת האפשרות להגיש תביעה נגד כל המעורבים על הנזקים שנגרמו להם לכאורה.
ממשרד החינוך נמסר: "במשרד החינוך מדגישים, כי בית הספר מחוייב להבטיח מרחב מוגן בעבור כל תלמידה ותלמיד.
"המשרד רואה בחומרה רבה את התנהלות התלמידים הפוגעים, ולנוכח האירועים הקשים בית הספר נקט נגדם בהליכים משמעתיים. בד בבד, בית הספר פועל כדי להטמיע מסרים ברורים אודות ההשלכות ההרסניות של אלימות וחרמות, ועל האמצעים הבלתי מתפשרים שינקוט בית הספר במקרים שכאלה. בנוסף, שוחח הצוות החינוכי על החשיבות והתרומה של הערבות ההדדית.
"התלמיד הנפגע מלווה באופן אישי על ידי צוות מקצועי מטעם בית הספר יחד עם תכנית טיפולית רגשית מקיפה כדי להבטיח את חזרתו לשגרה ואת השתלבותו חזרה בבית הספר".
תגובת עיריית ראשון לציון: "עיריית ראשון לציון רואה בחומרה מקרי אלימות, חרמות ובריונות בתוך בתי הספר בעיר.
"רק לפני כחודש יצאה העירייה לקמפיין עירוני מקיף בעזרת שילוט חוצות שנתלה ברחבי העיר עם הסלוגן: ״חרם זו צלקת״, אשר העלו לתודעה העירונית את הנושא. בנוסף הנושא נלמד ומועבר בתוך בתי הספר, בעזרת שיחות, הרצאות ומערכי שיעור.
"החזרה משנת הקורונה, בה היו התלמידים רוב הזמן בבית היא לא פשוטה עבורם ומנהל החינוך העירוני מזהה עלייה משמעותית בבעיות התנהגותיות. אנו מנחים את צוותי החינוך להקפיד על גבולות קשוחים, לצד הכלת מצבם הנפשי והאישי של כל תלמיד ותלמידה. צוותי החינוך עובדים לילות כימים על מנת לתמוך בתלמידים הן ברמה הלימודית והן האישית ואנו מודים להם על כך.
"העירייה תומכת בנער ובמשפחתו ותסייע בכל שיידרש, הן במובן הרגשי והן בקליטתו למסגרת חינוכית".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון