באפריל 2018 יצאו 25 תלמידי מכינת "בני ציון" לטיול בנחל צפית. הם נקלעו לשיטפון שהביא למותם הטראגי של תשעה מחניכי המכינה, ביניהם גם אילן בר שלום ז"ל מראשון לציון. כעת דורשים ההורים, אוריאל ורותם בר שלום, מהמדינה לקבוע שבתם מוכרת כנפגעת של מערכת הביטחון.
2 צפייה בגלריה
(אילן בר שלום ז"ל. צילום רפרודוקציה: אבי מועלם)
קראו גם:
האירוע הטרגי התרחש ב-26 באפריל. 25 חניכים מהמכינה הקדם צבאית 'בני ציון' יצאו לטיול באזור הדרום. הטיול התקיים כמתוכנן למרות תנאי מזג אוויר קשים והתראות בדבר סכנות שיטפון. בסביבות השעה 12:45 ירדה הקבוצה לנחל צפית וחצי שעה לאחר מכן נלכדה הקבוצה בתוך הנחל כשלפתע הגיח שיטפון מים חזק.
עשרה מחברי הקבוצה הצליחו לחלץ את עצמם, בעוד שאר בני ובנות הנוער נסחפו בזרם. חלק מהנערים נסחפו ממדרגה גבוהה וככל הנראה נפגעו מהנפילה. במשך שעות ארוכות עצרה מדינה שלמה את נשימתה והתפללה לנס ולמציאת כל החניכים בריאים ושלמים. למרבה הצער, תשע נערות ונער נהרגו באסון זה, ביניהם אילן ז"ל, תלמידת כיתה י"ב במקיף עמל.
2 צפייה בגלריה
אסון נחל צפית
אסון נחל צפית
אסון נחל צפית
(צילום ארכיון: חיים הורנשטיין)
כעת דורשים הוריה מהמדינה לקחת אחריות.
"אנחנו תובעים את המדינה ובעצם אומרים שהילדים האלו לא הלכו לשם הנאה לטיול אלא במסגרת מכינה קדם צבאית שנתמכת ומבוקרת על ידי משרד הביטחון ומשרד החינוך", מסביר האב השכול ומדגיש: "כל המהות של המכינה הולכת לכיוון של ביטחון המדינה כדי לעשות שירות משמעותי יותר לעבור צה"ל. לכן המדינה צריכה לקחת אחריות על האסון הזה כמו שהיא לוקחת אחריות על נפגעי פעולות איבה או חללי צה"ל".
לדברי בר שלום, במידה והעתירה לא תתקבל הם ידרשו מצה"ל להודיע פומבית שהוא אינו תומך במפעל המכינות ולא לוקח עליו את האחריות.