2 צפייה בגלריה
אילן בר שלום. נקטפה בטרם עת | צילום מהאלבום המשפחתי
אילן בר שלום. נקטפה בטרם עת | צילום מהאלבום המשפחתי
אילן בר שלום. נקטפה בטרם עת | צילום מהאלבום המשפחתי
אבל כבד נפל הבוקר (ו') על בית הספר מקיף ג' בראשון לציון עם קבלת הבשורה המרה על מותה של אילן בר שלום תלמידת התיכון.
אמש (ה') במהלך טיול של מכינת 'בני ציון' בה תכננה בר שלום ללמוד בטרם גיוסה לצה"ל, נסחפו 25 צעירים בהצפה שהתרחשה בנחל צפית. עשרה תלמידים נהרגו כתוצאה מהסחף, ואילן הייתה אחת מהן.
בתיכון ניסו הבוקר לעכל את הבשורה המרה, כשהצוות החינוכי ישב שעות ארוכות עם תלמידי בית הספר וחבריה לשכבה, ושוחח על בר שלום ז"ל. לדברי חבריה, מדובר בתלמידה ערכית, בעלת ערכים ואחת שדואגת לסביבתה.
חברותיה מספרות כי הייתה ילדה דעתנית, מאוד פקחית עם מעורבות חברתית מלאה. היא הייתה מדריכה צעירה ואף זכתה בפרס עירוני על תרומתה לחברה.
2 צפייה בגלריה
נחל צפית, צילום דוברות כבאות והצלה נגב
נחל צפית, צילום דוברות כבאות והצלה נגב
נחל צפית, צילום דוברות כבאות והצלה נגב
אמש (ה') בשעה 14:27 התקבלה במוקד 101 של מד"א שיחה שבה דווח על קבוצה של כ- 25 מטיילים, נערים ונערות ממכינה קדם צבאית אשר נקלעה לשיטפון בנחל צפית באזור צומת הערבה.
13 נערים ונערות חולצו בשלום ולא נזקקו לטיפול רפואי. כמו-כן, נער ונערה שנפגעו במצב קל עד בינוני טופלו על ידי חובשים ופאראמדיקים של מד"א ופונו לבי"ח סורוקה כשהם סובלים מחבלות והיפותרמיה קלה.
באסון נספו עשרה צעירים, שניים נוספים נפגעו באורח קל עד בינוני.
החל מהבוקר פועלים בשירות הפסיכולוגי בתיכון מול חבריה לשכבה ובמקביל עם חבריו לשכבה של אחיה של בר שלום, גם הוא תלמיד המוסד החינוכי.
מנהלת מקיף ג', יפה ליבה סופדת הבוקר לאילן ואומרת: "אילן, תלמידת שכבת יב במגמת סוציולוגיה, פסיכולוגיה ותקשורת, כשמה כן היא אילן איתן יציב ושורשי. ילדה ערכית שהקדישה את זמנה לתרומה למען הקהילה.אילן בלטה בתכונותיה הערכיות, באחריות, הפגינה רצינות והתמדה בלימודים ובקהילה. בשנה שעברה זכתה בפרס הצטיינות עירונית על התנדבותה בתוכנית מלאכי יום הולדת. אילן בחרה להשתתף בטיול הכנה לקראת שנת שירות והתנדבות במסגרת קד"צ בני ציון כי האמינה בערכים כערך עליון מתוך רגשות של אהבת המולדת, אכפתיות, ציונות והרצון לתרום לקהילה".
צפריר בלזברג, יו"ר ועד ההורים של התיכון, התייחס לאחראים ליציאה לטיול ואמר: "בשם ההורים אני דורש שימצאו את האחראים למחדל שבגינו אילן נהרגה. איבדנו ילדה יקרה ואסור שיטייחו את האירוע אלא יגיעו לחקר האמת וימצאו את האחראים".
חבר המועצה, דורון אוזן, שהספיק להכיר את אילן בהיותו מחזיק תיק הנוער והצעירים: "אבל כבד נפל על ראשון לציון. הלב מתמלא כאב נוכח הטרגדיה האיומה הזו. הכרתי את אילן בר שלום זוכר את הרגע בו הענקנו לה תעודת הצטיינות על פעילותה במדצים בפעילותה בפרוייקט מלאכי ימי הולדת בתור מחזיק תיק הצעירים והנוער לשעבר אני מכיר את ילדי המכינות מקרוב. מדובר בנוער מופלא, אוהב את הארץ ואכפתי. אני משתף בצער משפחת בר שלום. כל העיר איתכם בשעות קשות אלה״.
את דברי המספידים סיכם ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, שאמר: "זהו יום קשה לעיר ראשון לציון, ששכלה אמש בשני אסונות שניים מצעירי הקהילה. אילן בר שלום ז"ל, תלמידת כיתה יב במקיף עמית עמל, נהרגה באסון הנורא בנחל צפית. אילן היא מדריכת מדצ"ים מצטיינת שאמורה הייתה להתחיל ללמוד במכינה בשנה הבאה, אנחנו משתתפים בצער המשפחות ומחזקים אותן בשעה קשה זו."
אלה סיפוריהם של חלק מהנספים:
אגם לוי ז"ל ממושב חירות
רומי כהן ז"ל ממושב מאור
יעל סדן ומעיין ברהום ז"ל מירושלים, ואלה אור ז"ל ממעלה אדומים
צור אלפי ז"ל ממזכרת בתיה