מחפשים מציאות? אם אתם לא נבהלים מבית שדורש שיפוץ יסודי אולי תמצאו כאן בית שיעלה לכם "רק" 9 מיליון שקלים. יצאנו לחפש את השכונה הכי יקרה בראשון לציון, ולא חשבנו שדווקא לשם נגיע. מה אומרים תושבי השכונה: "בצדק, זה מקום של איכות חיים".
3 צפייה בגלריה
רחוב הלימון בנחלת יהודה.
רחוב הלימון בנחלת יהודה.
רחוב הלימון בנחלת יהודה.
(צילום: יריב כץ)
שכונת נחלת יהודה נחשבת ליקרה ביותר בראשון לציון, עם וילות ענקיות בשווי של למעלה מ־18 מיליון שקלים, בתים פרטיים ישנים במחיר של 8 מיליון שקלים ובתים דו־משפחתיים ב־10 מיליון שקלים. מעוניינים בנכס בשכונה הנחשקת? בימים אלו נמכר בית פרטי חדש ומטופח עם 6 חדרים ב־17.9 מיליון שקלים ובית פרטי ישן שדורש שיפוץ מקיף ברחוב האשכולית ב־8.8 מיליון שקלים.
למרות המחירים הגבוהים, דיירי השכונה יודעים לספר שהיא שווה את ההשקעה. בשכונה בית הספר היסודי הנחשב "יפה נוף", השכונה נחשבת לשקטה ולא עמוסה וככל הנראה אחד מהאזורים היחידים בעיר בהם עדיין ניתן למצוא חניה.

3 צפייה בגלריה
 שכונה עם איכות חיים. רחוב האשכולית
 שכונה עם איכות חיים. רחוב האשכולית
שכונה עם איכות חיים. רחוב האשכולית
(צילום: יריב כץ)

יתרון משמעותי נוסף הוא שבאזורים הישנים של השכונה לא צפויה בנייה חדשה בקרוב, מה שאומר שיחסית אין הרבה אתרי בנייה בקרבת מקום. עם זאת בהמשך מתוכננת לקום תחנת מטרו סמוך לשכונה, מה שיהפוך אותה לנגישה יותר אבל יביא גם לעבודות בנייה בשטח.
"היא שכונה יקרה כי היא יקרה לתושביה", אומרת תושבת השכונה, נופית הר לוי, "יש כאן אנשים טובים, אכפת להם אחד מהשני ואכפת להם מאיך שהרחוב שלהם נראה. יש אזורים שכבר הרימו גורדי שחקים אבל ברחובות הוותיקים יותר זה ממש שכונה כמו פעם, השכנים הם כמו משפחה, זה מקום של איכות חיים".

3 צפייה בגלריה
  עמיר אלבז
  עמיר אלבז
"זו לא שכונה למצוא בה דירה במחיר מציאה". עמיר אלבז
(צילום: יוסי ועקנין)
גם המומחים מסכימים שנחלת יהודה היא שכונה יוצאת דופן. "אנשים שמחפשים דירה כאן לרוב מכוונים מראש לאיזור הזה", מספר המתווך עמיר אלבז, שעובד וחי בשכונה, "נחלת יהודה תמיד מככבת ברשימת השכונות הכי טובות בארץ. זו שכונה מצוינת, איכותית, קרובה למרכז וגם לכל היציאות, מתאימה למי שמחפש איכות חיים ולמשפחות צעירות עם ילדים קטנים. אין כאן מצוקת חניה כי לכולם יש חניות פרטיות והמחירים כאן תמיד עולים, כך שמי שרוכש נכס ערכו רק עולה, כמובן שכמו בכל הארץ כרגע אנחנו בסוג של קיפאון, אבל באופן כללי המחירים כאן תמיד במגמת עלייה. אני גר כאן באופן אישי כבר עשור ומאוד אוהב את השכונה".

קראו גם:

אלבז מסביר כי אם אתם מחפשים מציאות או השקעות, מוטב לכם לפנות למקום אחר. "זו לא שכונה למצוא בה דירה במחיר מציאה, מי שמגיע לכאן יודע שזה נכס למגורים, לכן גם כמעט ולא רוכשים כאן דירות להשקעה. מה שכן, בימים אלו הרבה רוכשים נכסים ברמת אליהו במטרה לקבל דירה בנחלת יהודה במסגרת הפינוי־בינוי שמתוכנן שם".