ראשון לציון מובילה את המאבק לסגירת אתרי הבנייה בהם פועלים ערבים ללא תעודת זהות כחולה. בין היתר התקיימו מספר הפגנות, נפתחו קבוצות לעדכון משתתפי המאבק ותושבים רבים, בעיקר מהשכונות החדשות, דורשים מהעירייה להקפיא את העבודות. הסיבה לכך שהעיר נמצאת במרכז המאבק הם אתרי הבנייה הרבים בעיר שנמצאת בשיא של תנופה הן בהתחדשות עירונית והן בבנייה חדשה בשכונות מתפתחות כמו נרקיסים ורקפות.
2 צפייה בגלריה
שכונת נרקיסים בעיר. "הם לא מעדיפים שנסיים?"
שכונת נרקיסים בעיר. "הם לא מעדיפים שנסיים?"
שכונת נרקיסים בעיר. "הם לא מעדיפים שנסיים?"
(צילום: קובי קואנקס)
למרות ההבנה לחששם של התושבים, קבלנים שפועלים בעיר מסרבים בתוקף להקפאה וטוענים כי הדבר יפגע בכלל התושבים. לטענתם, דחייה של אכלוס, התייקרות הבנייה ועיכוב בהתחלת פרויקטים חדשים בעיר ישפיעו משמעותית על התושבים.
"מדובר בבניינים במצב מתקדם, שתוך פחות מ-5-6 חודשים כבר נכנסים לשלב האכלוס", אומר מנהל עבודה של אתר בשכונת הרקפות, "התושבים נאבקים בתושבים, לא בנו. אם בית המשפט יסגור את האתר בעלי הדירות יאבדו את האפשרות לקבל פיצוי. מי יתן דין וחשבון לעשרות בתי אב שנמצאים בשכירות או צריכים לפנות דירה? מי ידאג שהקבלן לא יקרוס כלכלית ויפטר עשרות עובדים? אני לא מבין אותם, לא אכפת להם מהכלכלה הישראלית? לא אכפת להם מחיילי מילואים שהשאירו משפחה בבית והאישה תצטרך לפנות דירה כשאין לה לאן ללכת?".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
אתרי הבנייה בבת ים מושבתים
אתרי הבנייה בבת ים מושבתים
אתר בנייה בראשון לציון
(צילום המחשה: canva)

כזכור, עם תחילת המלחמה עיריית ראשון לציון הפסיקה את העבודות באתרי הבנייה. התאחדות הקבלנים עתרה לבית המשפט, וזה קבע כי לא ניתן לעצור את פתיחת האתרים, אך כן ניתן לחייב את הקבלנים לחזור לעבודה תחת הגבלות. התנאי של העירייה להחזרת העבודות היה שכל הקבלנים יחתמו על מסמך לפיו הם מתחייבים להציב שומר בכניסה לאתר, להעסיק רק עובדים בעלי תעודת זהות כחולה, לסגור את האתר בשעה 18:00, לא לאפשר לינה של אף עובד באתר, ועוד.
בינתיים סגרה העירייה שלושה אתרים שלא עמדו בהוראות.