תושבים משכונת הנרקיסים והרקפות בראשון לציון יצאו להפגין הבוקר (ראשון) נגד פתיחת אתר בנייה. בזמן ההפגנה הם תיעדו את אחד הפועלים שעובד במקום במה שנראה בעיניהם כהתנהגות מאיימת. המפגינים: "אנשים מפחדים אפילו להפגין על הביטחון שלהם".
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בראשון לציון, הפועל בחלון
ההפגנה בראשון לציון, הפועל בחלון
ההפגנה בראשון לציון, הפועל לעג בחלון
(צילום: פרטי)
אתרי הבנייה בראשון לציון נסגרו עם פרוץ המלחמה, ונותרו סגורים זמן רב אחרי שערים אחרות בישראל החליטו לחדש את העבודות תחת הגבלות. כעת נאלצה גם עיריית ראשון לציון לפתוח את אתרי הבנייה, וזאת לאחר עתירה שהגישה התאחדות הקבלנים.
מאחר ושכונת הנרקיסים היא שכונה בהקמה יש בה אתרי בנייה רבים, ותושביה מודאגים. בשכונה הוקמה קבוצה לשמירה על השכונה שאחת ממטרתויה היא לפקח על הנעשה באתרי הבנייה, וגם המשטרה ופקחי העירייה מבצעים סריקות, אך התושבים לא מסתפקים בכך ודורשים לסגור את האתרים.

קראו גם:

הבוקר (ראשון) יצאו תושבים רבים להפגין וטענו שפתיחת האתרים בזמן מלחמה, והעסקת עובדים ערבים גם אם הם בעלי תעודות זהות כחולות, מסוכנת בשעה זו.

2 צפייה בגלריה
ההפגנה בראשון לציון, הפועל בחלון
ההפגנה בראשון לציון, הפועל בחלון
ההפגנה בראשון לציון
(צילום: פרטי)

מארגנת המחאה, חן משען: "אני קוראת לציבור להתעורר ולצאת. זה מאבק על הביטחון של כולנו. אנחנו דורשים שכולם יאכפו את המתווה החדש ואת הדרישות שלנו, שזה אומר עוד שמירה ועוד אבטחה. אנחנו לא יודעים מה קורה, אבל סיימנו להיות פוליטיקלי קורקט אנחנו לא גזענים, רק חרדים על ביטחוננו. גם אנשים ממזרח ירושלים עם תעודת זהות כחולה עשו פיגועים. מבחינתנו שיוסיפו עוד כסף אבל ישמרו על הביטחון שלנו".
המפגינים סיפרו שלמרות הדחיפות, אנשים חוששים לצאת להפגין, ומשען מוסיפה: "בהפגנה תיעדו פועל ערבי לועג למפגינים כשהוא מחזיק כלי ביד. אתמול בלילה הם עשו גרפיטי של סמלים ערבים על הבניין. אפילו להפגין על הביטחון שלנו הפך למפחיד עבורנו. חייבים להילחם בזה".

צפו בתיעוד הפועל מבעד לחלון >>>

המפגינים נשאו שלטים בהם הם מפצירים בעירייה להתערב אך כאמור, ההחלטה התקבלה על ידי בית המשפט, והעירייה אינה יכולה להשאירם עוד סגורים, אך הם פועלים תחת הגבלות.

הפגנת תושבי ראשון לציון נגד פתיחת אתר הבנייה - צפו >>>

גורם ממערך הבטיחות בראשון לציון: "אנחנו בודקים כל עובד שנכנס לעיר. כל אתר מפוקח, עושים את המקסימום וכמובן מפעילים בשטח צוותי פיקוח עירוני בשיתוף עם המשטרה וגם כח של פיקוד העורף. אי אפשר להקפיא את כל הבנייה בעיר, גם אם היינו רוצים, חייבים למצוא דרך לגרום לזה לעבוד".