מאז השבת השחורה, ה-7 באוקטובר, משפחותיהם של 239 החטופים והחטופות ברצועת עזה, לא עוצמות עין ועושות לילות כימים כדי להשיב את יקיריהם בהקדם האפשרי - בהפעלת לחץ על גורמים בינלאומיים ומדיניים, בארגון עצרות תמיכה ובדרכים נוספות.
2 צפייה בגלריה
239 חטופים, וכל אחד מהם הוא עולם ומלואו
239 חטופים, וכל אחד מהם הוא עולם ומלואו
239 חטופים, וכל אחד מהם הוא עולם ומלואו
(צילום: ריאן)
בצל הדיווחים, לפיהם תיתכן אפשרות כי תחילה ישוחררו חטופים בעלי אזרחות זרה, פנה אל עו"ד רומי קנבל אביה של אחת החטופות בבקשה לסיוע. מתברר כי משפחתם הייתה בתהליך קבלת אזרחות זרה, אך בתו שנחטפה אינה יכולה להשלים אותו.
בדרך כלל, כשאדם מעוניין להוציא אזרחות זרה עליו לעבור תהליך מול אותה מדינה ואף להגיע אליה פיזית, אך במקרה זה לצערנו אין באפשרות הבת להגיע לשם.

קראו גם:

בגלל המצב המורכב שנוצר כתוצאה מהמלחמה, אישר בית המשפט להשלים את ההליך באמצעות אפוטרופסות ספציפית לחתימה על מסמכים וקבלתם, זאת כשבימי שגרה, אישור אפוטרופסות ניתן רק במידה והאדם אינו כשיר פיזית, נפשית או כלכלית לנהל את ענייניו.

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון)

מבלי לחשוב פעמיים, פתחה עו"ד קנבל בהליך לאישור אפוטרופסות עבור האב. כשזה הגיע ונדרש אישור נוטריון ואפוסטיל, התיק הועבר אליי בעזרת עו"ד מורן קליפי. נעניתי לבקש והכנתי את המסמכים שהוגשו לבית המשפט ב-11 בלילה. בסופו של דבר, בית משפט השלום העניק את האישור המיוחל, והאב יכול היה להמריא אל אותה מדינה ולהשלים את הליך האזרוח עבור בתו שנמצאת ברצועת עזה.
האב, שהופתע מכך שבית המשפט פעל למענו בשעות מאוחרות, התרגש מאוד וציין כי ההירתמות של כלל המעורבים והסיוע שהם מקבלים מהאזרחים, גם אם זה בשעות לא שעות, מחממת את הלב. "החיים שלנו השתבשו לחלוטין מאותה שבת", הוסיף. "התקווה שלי לראות אותה בקרוב בריאה ושלמה".
עו"ד קנבל ואני שמחנו על כך שיכולנו לעזור בנושא, ועשינו זאת בהתנדבות מלאה. אומרים שמי שמציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו ואנחנו מקוות שההירתמות שלנו תעזור.
למרות הסיוע שהענקנו למשפחת החטופה בקבלת אזרחות זרה, כמובן שאנחנו רוצות מאוד לראות את כל החטופים והחטופות חוזרים לביתם, בלי קשר לאזרחות שיש להם.