הבחירות מאחורינו אבל נראה שראש העירייה, רז קינסטליך, והמשנה שלו, אסף דעבול, ייאלצו לשלם אלפי שקלים בעקבות עתירה שהוגשה נגדם. הסיבה: תליית שלטי בחירות במקומות אסורים
2 צפייה בגלריה
שילוט לא חוקי
שילוט לא חוקי
שילוט לא חוקי
(צילום: פרטי)

עתירות שהוגשו נגד נבחרי ציבור יחייבו אותם לשלם אלפי שקלים בגין תליית שלטי בחירות בניגוד לחוק. "במערכת הבחירות הנוכחית היו הפרות חסרות תקדים בעיר בתחום השילוט".
גם בימים האחרונים שלפני הבחירות המשיך תושב ראשון לציון, דניאל סינרייך, להגיש עתירות לוועד הבחירות במטרה לשמור על טוהר הבחירות בעיר. סינרייך טען כי מתמודדים תולים שלטי בחירות בניגוד לחוק ועושים שימוש במבני ציבור וזאת בניגוד לחוק הבחירות.

קראו גם:

יומיים לפני הבחירות יושבת ראש ועדת הבחירות האזורית רמלה-לוד, השופטת חנה קיציס, דנה בעתירה שהגיש סינרייך בעניין הצבת שילוט בחירות שלא כדין על ידי ראש העירייה, רז קינסטליך. העתירה עסקה בשילוט תעמולה מפר שהותקן על גדרות מתקנים עירוניים, על גדרות מבני ציבור ושטחים אחרים המיועדים לציבור, על גדרות דרך ומעקות בטיחות, על עמודי חשמל, על גדרות מתחמי ואתרי בנייה, על גדרות תחנות דלק, על גדרות מתחמי בנייני מגורים משותפים וחניות, בניגוד להוראות חוק הבחירות. השופטת חייבה את קינסטליך לשאת בהוצאות העתירה בסכום של שלושת אלפי שקלים, זאת לאחר שהפרסומים הוסרו.

2 צפייה בגלריה
שילוט לא חוקי
שילוט לא חוקי
שילוט לא חוקי
(צילום: פרטי)

יממה לפני הבחירות השופטת קיציס דנה גם בעתירה שהגיש סינרייך נגד המשנה לראש עיריית ראשון לציון, אסף דעבול. העתירה עסקה בשילוט תעמולה מפר, שלטענת סינרייך הותקן בהיקף נרחב וחריג, על מבני מסחר וחנויות, על גדרות מתקנים עירוניים, על גדרות מתחמי ואתרי בנייה וכו בניגוד לחוק הבחירות.
השופטת פסקה כי דעבול "עשה דין לעצמו ולא הסיר את כל השלטים הנזכרים בעתירה עד היום. המשיב הגדיל לעשות והחליט שהוא רשאי להותיר שילוט מפר 'באישור בעל הנכס' כשאין לכך בסיס חוקי. בנסיבות אלו יש לפסוק הוצאות המשקללות את הטורח בהגשת העתירה, את העובדה שהמשיב לא הסיר את השילוט על אף ההזדמנות שניתנה לו, ואת התנהלותו המזלזלת".
השופטת פסקה עליו לשלם לסינרייך הוצאות על סך שמונת אלפים שקלים.
ממטה קינסטליך נמסר בתגובה: "מדובר על שלטים שלא נתלו על ידינו אלא על ידי תושבים פרטיים וברגע שנודע לנו דאגנו להסירם. השופטת בעצמה מציינת לחיוב את תגובתנו המיידית להסרת השלטים ולכן החליטה לפסוק לנו את הקנס הנמוך ביותר הניתן בחוק. ביקורת היא דבר חשוב ועירנות אזרחית היא דבר מבורך ואנו מודים לעותר על הפניית תשומת ליבנו לנושא.
תגובת דעבול תתפרסם כשתתקבל.