התרגלתם לחנות חינם בחניון הענק שליד קניון הזהב? תתחילו להתרגל למציאות חדשה. החל מהשבוע - החנייה בחניונים העירוניים הפכה לחנייה בתשלום. הסיבה: ניסיון להפחית את העומסים באזור. כמה זה יעלה לכם, ומה חושבים המבקרים?
2 צפייה בגלריה
חניון קניון הזהב. תושבי חוץ ישלמו
חניון קניון הזהב. תושבי חוץ ישלמו
חניון קניון הזהב. העומס יהיה קטן יותר?
(צילום: אבי מועלם)

כבר בינואר 2022 החלה להתקדם היוזמה להפוך את חניון קניון הזהב לחניון בתשלום, זאת לאחר שהעירייה החלה לגבות תשלום עבור חניונים אחרים בעיר, אך רק השבוע הפכה היוזמה הזו למציאות - מה שעורר סערה וזעם ברשתות ובקבוצות המקומיות. "אנחנו מוציאים כל כך הרבה כסף בקניון, שזו פשוט חוצפה לבקש כסף גם על החנייה", אמרה אחת מהן בכעס ל"מיינט ראשון".
על פי גורם בקניון הזהב, מדובר בחניונים של העירייה בלבד ולא אלה שבבעלות הקניון. כאשר הסיבה להחלטה לדברי העירייה היא אינספור פניות שהתקבלו מתושבים על העומס בחניוני הקניון.

קראו גם:

בדיקה בשטח העלתה כי כל עוד החנייה הייתה חינם, מי שעשה שימוש בחניונים הללו לא היו דווקא מבקרי הקניון. לא אנשים המגיעים לשופינג, סידורים או בילוי אלא גם כאלה שהחנו את מכוניתם לפרקי זמן ארוכים, בין אם כשהם טסים לחו"ל או אפילו מארגנים הסעות שיוצאות מהחניון החינמי אל מחוץ העיר, בעוד רכביהם נשארים במגרש החנייה ויוצרים מצוקת חנייה עבור מבקרי הקניון.
למרות הטיעון הזה, מבקרים ומבקרות שהגיעו היום לקניון זעמו על ההחלטה. חלקם גילו על דרישת התשלום רק כשניסו לצאת מהחניון, ונראה כי יקח עוד זמן להתרגל לתשלום באחד מהקניונים המרכזיים באזור.

2 צפייה בגלריה
קניון הזהב
קניון הזהב
קניון הזהב. מעכשיו בתשלום
(צילום: אבי מועלם)

כמה עולה החנייה?


לפי אתר עיריית ראשון לציון, להלן תעריפי החנייה בחניון הדק (קניון הזהב):
חנייה מהשעה 06:00 ועד 09:00 - 30 שקלים.
שעתיים ראשונות לאחר השעה 09:00 חינם.
מהשעה השלישית או חלק ממנה 15 שקלים.
מהשעה הרביעית כל 15 דקות נוספות - 3 שקלים.
מקסימום חנייה יומית: 30 שקלים.
לתושבי ראשון לציון יש הטבה מיוחדת: שעתיים ראשונות בחינם ולאחר מכן חמישה שקלים לכל היום, יש לציין כי מדובר בהטבת תושב, דבר יוצא דופן במרכזים מסחריים כמו קניונים.
למרות הסכום הנמוך, אמרה אחת המבקרות בכעס: "ממתי משלמים כאן? אנשים רגילים למשהו מסוים, אי אפשר לעשות מה שרוצים. אנחנו שופכים אלפי שקלים בחודש בקניון הזה, איך 5 שקל יעזרו להם?".
מנגד, יש מי שמברך על ההחלטה: "זה הפך להיות החניון של כל מי שעובד באזור, פשוט טירוף כאן", סיפרה ל"מיינט ראשון", אחת המבקרות הקבועות והוסיפה: "הרבה פעמים ויתרתי על ביקור כאן רק בגלל העומס. אני מעדיפה לשלם 5 שקל ולהחנות כמו בת אדם. מבחינתי זה רק משפר את החוויה".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראשון לציון היא בין הערים היחידות בארץ שהחניות העירוניות לתושבי העיר, כולל כחול לבן, הינן חינם ובוודאי חנייה של קניון מסחרי. בשל פניות רבות של תושבי העיר באשר לעומסים כבדים בחניון הנ״ל בקניון הזהב, העירייה ביצעה בירור ובו נמצא כי החניון הפך להיות הכל - מלבד חניון שאכן משרת את באי הקניון. החניון הפך לחניון ״חנה וסע״ שבו כל מען דבעי, ובמיוחד כאלה שאינם תושבי העיר - משאירים בו את הרכבים לשעות רבות ואף ימים וכך לא נשארת חנייה למי שמגיע לקניון. לכן, הוחלט יחד עם הנהלת הקניון, כי לתושבי העיר החנייה תמשיך להיות חינם למשך שעתיים וכל זמן נוסף מעבר לכך - יחייב את השוהים בתשלום סמלי של 5 ש״ח בלבד לכל זמן השהייה. אנו מקווים כי בצעד זה, סוף סוף החניון ישרת כראוי את הבאים לקניון ולא מי שמצא שם פתרון נוח לחנייה לזמן ארוך".