בגזר דין המדגיש את מחויבותו של בית המשפט להילחם בפשיעה ולעשיית צדק, קבע השופט בני שגיא מבית המשפט המחוזי בתל אביב עונשים הולמים לשלושה נאשמים המעורבים בפרשת "ירי תועה" הטראגי - אשר התרחש בבת ים ב-2021. האירוע גרם לפגיעת ראש קשה של עדי פרץ, שנסעה באותה עת עם בתה בת הארבע.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בבת ים
זירת האירוע בבת ים
זירת האירוע בבת ים
(צילום: נדב אבס)

יחיאל יוספוב נידון ל-44 חודשי מאסר, בניכוי תקופת מעצרו, בעוד שתימור גיאורגדזה ירצה 46 חודשי מאסר, החל מיום מעצרו. על אונור קלאש נגזרו שש שנות מאסר. עונשים אלה חמורים באופן ניכר עבור המורשעים.


נקלעה לזירה


כזכור, הפרשה החלה באוגוסט 2021 כאשר דמיטרי פיודורוב, יחד עם הנאשמים האחרים, ניסה לרצוח אדם שלכאורה איים עליו בעבר. ביום הירי, גיאורגדזה סייע לפיודורוב לאתר את מטרתם על גבי אופנוע במטרה לחסל את הקורבן המיועד לו. הנאשמים היו מודעים לכוונותיו הרצחניות של פיודורוב, כאשר קלאש סיפק לו נשק חם באמצעות יוספוב ובידיעתו של גיאורגדזה. נאשם נוסף סייע לפיודורוב בכך שהסיע את גיאורגדזה וקלאש למקום כדי לסייע לפי הצורך.
למרבה הצער, עדי פרץ נקלעה לזירת הפשע במכוניתה, בדיוק כאשר פיודרוב ירה שש פעמים לעבר יעד החיסול שלו. מה שהוביל לפציעת ראשה כשנפגעה מכדור תועה שירה פיודורוב. הנאשמים נמלטו מהמקום בעקבות הירי, כשהם מותירים הן את פרץ והן את הקורבן המיועד פצועים ונזקקים לטיפול רפואי. כתוצאה מהאירוע, פונתה פרץ לבית חולים וולפסון שם שהתה כ-60 יום. בנוסף, פונה גם העבריין שנורה לבית החולים, כשהוא סובל מפגיעת קליע.

2 צפייה בגלריה
עדי פרץ
עדי פרץ
עדי פרץ. כמעט קיפחה את חייה
(צילום מתוך פייסבוק)

שיקולי הענישה


בנוסף לאישומים הקשורים לירי, נמצאו הנאשמים אשמים בעבירות חמורות נוספות: יוספוב וגיאורגדזה הורשעו בהחזקת נשק, ואילו קלאש נמצא אשם באירוע שלאחר מכן בו ניסה לירות בבעלי פאב ברמת גן, על רקע סכסוך קודם, כל זאת בשעה שהוא אסיר ברישיון, ומפר את תנאי השחרור שלו.

קראו גם:

במהלך הטיעונים לעונש, הדגיש עו"ד ארז ריכטנברג מפרקליטות מחוז תל אביב את חומרת המצב וקבע כי "בית משפט זה נתקל פעמים רבות בסכסוכים בין עבריינים שהובילו לתוצאה קשה, לדקירה, אלימות חמורה, ירי. התיק שלפנינו הוא לא סכסוך 'רגיל'.
לא מדובר כאן בקבוצות או בארגונים עברייניים, אלא בפגיעה קשה באדם תמים שאינו צד בסכסוך. פיודרוב רצה לרצוח אדם, ולא עניינה אותו הימצאותם של עוברי אורח אחרים, אזרחים תמימים. גם את הנאשמים האחרים לא עניינה האפשרות שחפים מפשע ייפגעו. זה בכלל לא היה שיקול מבחינתם. הם היו נחושים בדעתם להגשים את המטרה. עדי פרץ עמדה כפסע מקיפוח חייה על לא עוול בכפה, זו נקודת הפתיחה של הטיעון שלנו לעונש וזו גם צריכה להיות נקודת הפתיחה של גזירת העונש בגין האישום הזה".
החלטתו של השופט בני שגיא להטיל עונשים משמעותיים על הנאשמים מעבירה מסר ברור כי התנהגות מסכנת חיים תיתקל בקיר ברזל של אפס סובלנות.