חברת קוסמוס טלסקופים הגישה עתירה לבית המשפט השלום בראשון לציון בדרישה להוציא צו ביניים וצו ארעי במעמד צד אחד להקפאת מכרז של העירייה לאספקת מערכות פלנטריום. בית המשפט אישר את הצו וכעת ייאלצו תלמידי העיר להמתין למערכת הלמידה המתקדמת.
2 צפייה בגלריה
התלמידים יחכו לפלנטריום
התלמידים יחכו לפלנטריום
התלמידים יחכו לפלנטריום
(צילום המחשה: אסף פרידמן)

תחילת הסיפור כאשר העירייה התעניינה בשירות של מערכות פלנטריום שיסייעו בלמידה חדשנית באמצעות מקרן, כיפה ייעודית ומערכת קול המאפשרות למידה מתקדמת ב-360 מעלות. מדובר במערכות מולטימדיה מתקדמות עם ציוד משוכלל המדגים תופעות פיזיקאליות שונות.

קראו גם:

לטענת החברה, העירייה ביקשה לסגור חוזה עם חברה שלטעמה הינה החברה היחידה בישראל שיכולה לבצע את העבודה, לאחר שחברת קוסמוס טענה כי גם היא יכולה לספק את השירות הוציאה העירייה מכרז אך שוב נבחרה החברה הראשונה. בקוסמוס טוענים כי נפלו במכרז מחדלים וטעויות ויש לערוך אותו מחדש.

2 צפייה בגלריה
תצפית כוכבים
תצפית כוכבים
תצפית כוכבים. מתי בראשל"צ?
(צילום: Shutterstock)

בית המשפט קבע כי לעירייה ולחברה הנבחרת לא ייגרם כל נזק מהמתנה קצרה ועל כן קיבל את העתירה והורה על הקפאת המכרז.
מהעירייה נמסר: "מדובר במכרז להתקנת 3 מערכות פלנטריום חדשניות שיוצבו ברחבי העיר. לאחר זכיית חברת ברקת אסטרו בע"מ, הגישה החברה המפסידה, חברת קוסמוס טלסקופים, בקשה לצו זמני להקפאת ההתקשרות. מדובר בצו זמני שניתן במעמד צד אחד ומשכך טרם הגשנו את עמדתנו לבקשה והיא תוגש בקרוב. הבקשה מסולפת מהיסוד. אנו מקווים כי ההליך יסתיים במהרה והפרויקט יוכל לצאת לפועל בהקדם".