דיירים משכונת הרקפות טוענים כי אתרי בנייה שפועלים ברישיון העירייה מסכנים את חייהם ומעבירים ציוד כבד מעל ראשם. "יש נפילות פסולת בלתי פוסקות, חצץ, בטון וגם חפצים כבדים כמו מוטות ברזל".
2 צפייה בגלריה
 מפגעים ברחוב. "לא יכולים לצאת לחצר" | צילום פרטי
 מפגעים ברחוב. "לא יכולים לצאת לחצר" | צילום פרטי
מפגעים ברחוב
(צילום: פרטי)
שכונת הרקפות נמצאת בשיא האכלוס והבנייה, בין הבתים החדשים ומשאיות ההובלה יש עדיין אתרי בנייה רבים שפועלים במלוא המרץ להקים בניינים חדשים בשכונה, ומההשלכות סובלים השכנים. לטענת דיירים בשכונה, אתר בנייה ברחוב שלהם מעביר ציוד כבד ומסוכן מעל ראשם וממלא את ביתם באבק ולכלוך.
"מפקירים את הביטחון שלנו ולאף אחד לא אכפת", טוענת שכנה בשכונת הרקפות, "זו חוסר יעילות מוחלטת של העירייה ובעיקר רשלנות של אגף ההנדסה בעירייה. אנחנו מתגוררים בדירת גן בשכונה. בצמוד לגינה שלנו, החלו בנייה של מגדל בן 27 קומות. המרחק של אתר הבנייה מהגינה שלנו הוא כ־4 מטרים בסך הכל, כאשר מכולות, ציוד בנייה ומנופים נמצאים באפס הפרדה מהגדר שלנו.

קראו גם:

מנוף מתנופף מעלינו ואין שום מיגון, מתנופפים מעלינו מוטות ברזל וציוד שהמנוף מעביר. פנינו לקבלן וקיבלנו מענה: 'אנחנו מתנהלים לפי נהלים והיתרים של העירייה'. אם זה נכון, העירייה הפקירה אותנו כאשר חתמה על תוכנית בנייה ללא תוכנית מיגון לבית שלנו וממשיכה להפקיר אותנו כאשר היא מתעלמת מהפניות שלנו בכתב ובעל פה. אנחנו מתקשרים למוקד העירוני ופונים אינספור פעמים לאגף הפיקוח וההנדסה ואין שום מענה, תשובות או פתרונות".

2 צפייה בגלריה
"לא יכולים לצאת לחצר"
"לא יכולים לצאת לחצר"
"לא יכולים לצאת לחצר"
(צילום: פרטי)

לטענתה, היא ומשפחתה הפסיקו לצאת לחצר הבית על מנת לשמור על בטיחותם וזאת לאחר ששילמו כסף רב עבור הנכס. "אנחנו חיים באתר בנייה תוך סכנה ממשית ומתמשכת לחיינו ולרכושנו. מאז שהתחילו את הבנייה יש נפילות פסולת בלתי פוסקות, חצץ, בטון וגם חפצים כבדים כמו מוטות ברזל. אסונות באתרי בנייה קורים לעיתים קרובות ואנחנו מנסים בכל הכוח לא להיכנס לסטטיסטיקה הזאת. הכתובת נמצאת הקיר ולצערי, לאף אחד לא אכפת".
עוד היא מוסיפה כי פקחים נשלחים מדי יום לביצוע בדיקות שונות כגון הטלת קנסות וחלוקת צווי הפסקת עבודה באתרי בנייה בעיר, אבל במקרה שלה דבר לא קורה. "אנחנו קוראים לרשויות לנקוט בפעולה מידית ומציאת פתרון אמיתי למחדל הזה".
"תוכנית מיגון הינה הכרחית", אומר גם חבר מועצת העיר, דורון אוזן, שמלווה את תושבי השכונה ומוסיף: "במהלך טופס התארגנות, העירייה צריכה לדרוש מהקבלן לבצע מיגון תיאום בכל הקשור לעגורן כולל שעות הפעלה, תמרון, שלא יופעל מעל דירות גן או גני ילדים. תושבי השכונה, ובכלל הפרוייקט האדיר עצמו, שאת רובם ליוויתי במהלך קידום השכונה מאז 2016-17 לא קיבלו מענה בכל הקשור לבעיות התחבורה האקוטיות, אכיפה די אנמית בעיקר ליד מוסדות חינוך. יש דרך לטפל בנושאים הללו, זו לא גזירה משמים ונעשה זאת יחד עם כלל הגורמים בזכות הניסיון ויכולת העשייה לא בדיבורים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר ביזם פרטי שאינו קשור לעירייה. הבנייה במקום היא בהתאם להיתרי בנייה ובליווי צמוד של גורמי הבטיחות הרלוונטיים - משרד העבודה ואחראי הבטיחות מטעם הקבלן באתר. הפיקוח העירוני על הבנייה יצר קשר בין הקבלן המבצע האחראי על הסדרי הבטיחות לבין הדיירים שגרים בסמוך ליצירת הסדרי בטיחות נוספים ומוגברים".