מתקני משחק נגישים, סככות ומדשאה שפונה לנוף מרהיב. כל זה מחכה לכם החל מהיום (רביעי) בגדה המערבית של אגמון הסופרלנד בראשון לציון.
2 צפייה בגלריה
הגדה המערבית באגמון הסופרלנד
הגדה המערבית באגמון הסופרלנד
הגדה המערבית באגמון הסופרלנד
(צילום: עיריית ראשון לציון)

היום (רביעי) נחנך המקום לאחר שלושה חודשים של עבודות פיתוח שכללו הקמת מדשאה של כ-15 דונם הפונה לנוף האגם המרהיב, הוספה של סככות צל, פיתוח הטיילת, גינון מסלעות והוספת מתקני משחק נגישים לילדים בהשקעה של 2.4 מיליון שקל.

קראו גם:

אגם הסופרלנד הוקם ב-1996 והוא האגם הראשון שהוקם בעיר. עם הזמן, הפך האגמון לאתר צפרות וטבע עירוני עם צמחיה מגוונת, שלל עופות מים, ציפורים וחרקים רבים; וכן גם דגים שונים, ביניהם אמנונים ושפמנונים.
מדי שנה, האגמון שהינו אגם מי נגר עילי, מונמך בתקופת החורף על מנת שלא יציף את הסופרלנד ואת היס פלאנט שנמצאים בסמוך. לאחר תקופת הגשמים מתחילה העירייה בשיקומו מחדש.

2 צפייה בגלריה
אגמון ראשון לציון
אגמון ראשון לציון
אגמון ראשון לציון. לפני שהגיע יקינתון המים
(קובי קואנקס)

עם זאת, מהשנה שעברה נמצא האגם תחת מתקפה מצד צמח יקינתון המים, (איכהורניה עבת-רגל) שנחשב לאחד מצמחי המים הבעייתיים ביותר לאגמים, זאת בשל קצב הריבוי המהיר שלו. הצמח יכול להכפיל את עצמו בתוך 5 ימים בלבד ומונע מקרני השמש לחדור למים, פוגע בדגה, פוגע באיכות המים, דוחק ומכחיד צמחי מים מקומיים ומפר את האיזון האקולוגי בסביבה הימית.
בהנחיית ראש העירייה, יצאה העירייה בפיילוט מיוחד שבמסגרתו החלה להסיר את היקינתון בעזרת כלים מיוחדים ובתהליך מורכב ביותר, שכן מדובר כאמור בצמח פולש ועיקש שהוצאתו נדרשת להיעשות באופן יסודי.
ראש העירייה, רז קינסטליך: "כחלק מהתוכניות שלנו לחידוש ופיתוח העיר, חנכנו היום את הגדה המערבית באגמון הסופרלנד לציבור הרחב. מדובר בשלב ראשון מתוך תוכנית רחבה המתכוננת במקום, ואני מזמין את תושבות ותושבי העיר להגיע וליהנות מהטבע העירוני וממתחם המשחקים החדש והמושקע".