בני זוג מירושלים הופתעו לגלות כי עיריית ראשון לציון הטילה עיקול על חשבון הבנק שלהם. את העובדה הזו הם גילו כאשר ביקשו לרכוש רכב חדש, והסיבה תמוהה מאוד. "זו רשלנות שזועקת לשמיים", טענו בני הזוג בתביעה שהגישו נגד העירייה.
2 צפייה בגלריה
מפתח מכונית רכב עוקץ - תמונת פייסבוק
מפתח מכונית רכב עוקץ - תמונת פייסבוק
בני הזוג לא יכלו לרכוש את הרכב
(צילום המחשה: shutterstock)
בני הזוג ביקשו לפני כחודש לרכוש רכב חדש, הם מצאו דגם שהתאים להם, ביצעו עסקה ורגע לפני העברה בנקאית למוכר של הסכום הנדרש גילו כי הוטל עיקול על חשבונם על ידי עיריית ראשון לציון.
למחרת הם מיהרו לברר את העניין ומהעירייה נמסר להם שיש להם חוב, כיוון שבני הזוג מעולם לא התגוררו בראשון לציון ועל כן אין על שמם חוב ארנונה או כל גבייה עירונית אחרת, הם התעקשו לברר את מקור החוב וגילו כי מדובר בדוח תעבורתי של העירייה בגין חניה בנתיב תחבורה ציבורית ברחוב לישנסקי, אירוע שכביכול התרחש בשנת 2017 ושבגינו הודבקה מדבקה על שמשת הרכב שלהם.
על פי כתב תביעה שהגישו בני הזוג לבית המשפט השלום בראשון לציון, כיוון שידעו שהאירוע מעולם לא התרחש, בני הזוג דרשו תיעוד של העברה ואכן הועבר להם צילום של רכב מסחרי גדול שמעולם לא היה שייך להם והם כלל לא מכירים אותו.

קראו גם:

לטענת התובעים, לא רק שהעירייה הצמידה להם דוח שמעולם לא קיבלו היא גם לא טרחה לשלוח להם דרישת חוב לאחר רשימת הדוח ובשש השנים שחלפו מאז, כפי שמקובל בחוק, דבר שיכל לפתור את כל הבעיה כבר בשנת 2017 כשהדוח רק נרשם.

2 צפייה בגלריה
דוח חנייה בבית החולים
דוח חנייה בבית החולים
דוח על רכב שלא מוכר להם
(צילום המחשה: מתן דויטש)

"העירייה התנהגה בדרך לא נאותה, ברשלנות מקצועית ובדרך שאין עירייה סבירה פועלת...בעצם הטלת העיקול על חשבון הבנק של התובעים ללא כל הצדקה חוקית או משפטית, יש משום רשלנות הזועקת לשמיים", נכתב בכתב התביעה בו דורשים בני הזוג פיצוי על סך 10 אלף שקל. לטענתם, מלבד ההפסד של רכישת הרכב נגרמו להם נזקים נוספים כיוון שהעיקול פגע בדרוג האשראי שלהם וברישום שלהם בבנק ועל כך הם דורשים פיצוי.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם הגיע אלינו, ובכל מקרה המקרה יתנהל בבית המשפט ולא בתקשורת".