קצין הסיור של תחנת משטרת רחובות לשעבר, פקד מ. ננזף על שני מקרים של שליחת הודעות למתנדבת ולמוקדנית במשטרה ואף שילם להן קנס, אך נראה שהוא לא למד לקח והמשיך במעשיו.
2 צפייה בגלריה
משטרת רחובות. הקצין התנצל בכתב בפני המתלוננת
משטרת רחובות. הקצין התנצל בכתב בפני המתלוננת
משטרת רחובות. הקצין התנצל בכתב בפני המתלוננת
(צילום: יריב כץ)
מ. כאמור הבחין בחודש מאי אשתקד, בנהגת שמצאה חן בעיניו, כאשר היא מחנה את רכבה ברחוב הרצל ברחובות, בשעה 23:40. מ. שהיה באותם רגעים במשמרת - רשם את מספר לוחית הזיהוי שלה, איתר את מספר הנייד באמצעות שימוש במאגר מידע משטרתי ושלח לה הודעת ווטסאפ: "איזה מהממת את!!! נמסתי (השוטר שהסתכל עליך)". משלא הגיבה הנהגת, שלח לה מ. הודעה נוספת: "לא משנה, לילה טוב".
כנגד מ. נפתח הליך משמעתי במסגרת הסדר מותנה הוא הודה, שילם קנס בסך אלף שקלים והתפטר מהמשטרה. אולם בית הדין המשמעתי לא הסתפק בפיטוריו והתיר לפרסם את שמו.

קראו גם:

מתוך החלטת בית הדין למשמעת: "במקרה שלנו הנאשם בחר להתפטר. אם אחת ממטרות הפרסום הינה מודעות הציבור למעשים כאלו ואחרים של שוטרים מכהנים בבחינת "יידע הציבור וייזהר", פרישתו של השוטר מהשירות אמורה לכאורה לספק אינטרס ציבורי זה, אך לדעתנו אין בה די כדי להטות את הכף לכיוון של אי פרסום.

2 צפייה בגלריה
טלפון נייד
טלפון נייד
הודעות מגונות מקצין משטרה
(צילום המחשה: ShutterStock)

"בפרסום שמו של הנאשם יש בכדי להעלות את אמון הציבור במשטרה והרתעת שאר המשרתים בארגון מפני ביצוע עבירות דומות, על אף שהנאשם אינו נמנה על המשרתים במשטרה".
מהדיון עולה, כי אין זו הפעם הראשונה: "הנאשם עבר דין משמעתי בדמות הערת מפקד שקיבל בגין שליחת שתי הודעות אס.אמ.אס. למתנדבת משטרה ולמוקדנית – הודעות בהן ניסה לכאורה ל'התחיל' איתן. מכל האמור, עתרה התביעה לעונשים של נזיפה חמורה וקנס בסך 3,000 שקלים, התביעה גם ציינה שההסדר המותנה מול המחלקה לחקירות שוטרים כלל הודאה בכתב האישום והתנצלות בפני המתלוננת בכתב".