פרשת המשנה לראש העירייה והאזרחית האוקראינית: לאחר ההרשעה המדינה דורשת 12 חודשי עבודות שירות. נטען: "המעשים שלו משחיתים לא רק אותו כנאשם אלא מכתימים את כלל העירייה", מה אמר בביצקי בבית המשפט?
3 צפייה בגלריה
מקסים בביצקי. אכיפה בררנית?
מקסים בביצקי. אכיפה בררנית?
מקסים בביצקי. אכיפה בררנית?
( צילום: אבי מועלם)

לפני כחודשיים בית המשפט הרשיע את המשנה לראש העירייה, מקסים בביצקי בקשירת קשר לפשע, מרמה והפרת אמונים, זיוף בידי עובד ציבור, מתן ידיעה כוזבת ושיבוש מהלכי משפט. בביצקי הורשע על רקע פרשה במסגרתה סייע לאזרחית אוקראינית להכנס לארץ ללא אישורים כאשר בין היתר פיברק מסמך של עיריית ראשון לציון והנחה את האישה לומר שהיא מגיעה לסמינר במוקד העירוני.
בביצקי שבין תפקידיו היה גם מ"מ יו"ר דירקטוריון החברה העירונית וחבר בוועדת מכרזים, הודיע כי הוא מוותר על סמכויותיו על מנת להתפנות להילחם על חפותו, אך בינתיים נראה כי הדיון בעניין גזר דינו ממשיך כרגיל.


קראו גם:

עדויות התושבים


בדיון הטיעונים לעונש הציגו עורכי דינו של בבצקי עדים שדיברו בשבחו של המשנה לראש העירייה. בין העדים שהגיעו להעיד לטובת בביצקי היה מנכ"ל החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון, מוטי נחמני שאמר לשופט:
"את מקסים אני מכיר 5 שנים רצופות וכמעט ברמה יומיומית, האיש כולו איש של נתינה. אני יכול להגיד מקרה אחד לפחות, בלוק של 4-5 קומות שהשתלט להם עבריין על המקלט, אף אחד לא הצליח. בא מקסים עם רעיון, החתמנו את השכנים על מסמך שמשכירים להם את המקום לתקופה של חודש 15 חודשיים. כך קרה, תפסנו את המקום, האיש עזב את המקום, הקמנו שם מרכז פיקוח עירוני עד שעזב את המקום ורווח לדיירים, הם דיברו עליו דברי שבח. הוא עוסק בנתינה של מנות לחג. הוא עוזר לפקחים ותומך בפקחים".

3 צפייה בגלריה
בביצקי. "כולו איש של נתינה"
בביצקי. "כולו איש של נתינה"
בביצקי. "כולו איש של נתינה"
( צילום: אבי מועלם)

בנוסף, הגיעה גם תושבת העיר, אם חד הורית ל-2 בנות כבת 45, שסיפרה כיצד בביצקי מסייע לה: "אני נכה מ-2010. לצערי הרב אני לבד בארץ וקשה לי התמודדות עם המוגבלות. כל אירוע קשה שאני צריכה להתמודד איתו הוא עוזר לי. כשהתגרשתי הוא בא לקחת את בנותיי אליו הביתה. הוא החליף לי מנעול בבית ולא לקח ממני כסף. הוא עוזר להמון נכים. כל אחד יכול להרים אליו טלפון והוא יודע שיקבל עזרה".

המדינה התעקשה


חרף הדברים המדינה התעקשה כי יש לגזור על בביצקי עונש של 6 חודשי מאסר שצפויים להפוך ל-12 חודשי עבודות שירות, כאשר נציג הפרקליטות טען לחומרת מעשיו של בביצקי: "ההתנהלות עלולה לשדר מסר לכל אזרח שאם נבחר ציבור יכול להטעות אז כל אחד יכול. המעשים שלו משחיתים לא רק אותו כנאשם אלא מכתים את כלל העירייה, הוא מייצג את העירייה. במקום דוגמא אישית, עשה את ההיפך. הנקודה השנייה היא העובדה שהנאשם ניצל באופן ישיר תפקידו לביצוע העבירות".

3 צפייה בגלריה
מייצג את עיריית ראשון לציון
מייצג את עיריית ראשון לציון
מייצג את עיריית ראשון לציון
(צילום: אבי מועלם)

עורכי דינו של בבצקי טענו לאכיפה בררנית, שכן לא הוגש כל כתב אישום נגד האישה שבמוקד הפרשה וגם בבצקי עצמו פנה לשופט ואמר "נכון שאני נבחר ציבור. נבחר ציבור זה מישהו שעוזר. זה משהו שעשיתי כל חיי. כל חיי ניסיתי לעזור. אני מצטער על כל מה שקרה, מצטער שאני נמצא פה. אני לא מתכוון לחזור לוועדת המכרזים, מעניין אותי לעזור לתושבים. אני רוצה לעשות עבודות שירות".