לאחר שהורשע בבית המשפט השלום בעבירות של הפרת אמונים, קשירת קשר לפשע ועבירות נוספות במסגרתן ניצל את תפקידו להכניס אישה מאוקראינה לישראל, הודיע המשנה לראש עיריית ראשון לציון ויו"ר סיעת ראשונים, מקסים בביצקי, כי הוא פורש מתפקידיו הציבוריים ומתמקד בהוכחת חפותו.
2 צפייה בגלריה
מקסים בביצקי - תמונת פייסבוק
מקסים בביצקי - תמונת פייסבוק
מקסים בביצקי. קיבל החלטה
(צילום: אבי מועלם)

כזכור, בית המשפט הרשיע את בביצקי בקשירת קשר לפשע, מרמה והפרת אמונים, זיוף בידי עובד ציבור, מתן ידיעה כוזבת ושיבוש מהלכי משפט. לאחר הרשעתו גורמים בעירייה פקפקו באפשרות שיוכל להמשיך לשמש בתפקידו, עקב ההרשעה ומשמעותה.

קראו גם:

בעיריית ראשון לציון ציינו כי הם לומדים את פסיקת בית המשפט ויפעלו על פי המלצת הייעוץ המשפטי, אך נראה כי בינתיים בביצקי כבר קיבל החלטה. במכתב ששלח לראש העירייה, רז קינסטליך, הוא הודיע כי הוא מוותר על סמכויותיו:
"החלטתי להתמקד בחודשים הקרובים בהוכחת חפותי וטוהר מעשיי בערכאות", כתב בביצקי, "כתוצאה מכך, לצערי, לא אוכל להחזיק בעת הזו בסמכויות שהוקנו לי כמ"מ יו"ר דירקטוריון החברה העירונית וחבר בוועדת מכרזים והנני מחזיר לידיך את הסמכויות הנ"ל. כמו כן, לא אוכל להשתתף בוועדת המשנה לתכנון ולבנייה וכל דיון אשר יתקיים במליאת הוועדה המקומית. אני סמוך ובטוח כי תוך חודשים אחדים, לאחר פסיקת ערכאות הערר, ועת אתפנה שוב למטלות הציבוריות החשובות, אוכל לבקשך לשוב ולקבל לידי את הסמכויות והתפקידים דלעיל, אותם אני מבקש למלא באמונה ובמסירות לטובת הציבור שבחר בי ולמען כלל תושבי העיר", לשון המכתב.

2 צפייה בגלריה
בביצקי. עוד יחזור?
בביצקי. עוד יחזור?
בביצקי. עוד יחזור?
(בביצקי | צילום: אבי מועלם)
האירועים בגינם הורשע בביצקי התרחשו לאחר שנוצר קשר בינו, אז סגן ראש העירייה, לבין אזרחית אוקראינית שהגיעה לישראל לבקר את אימה לאחר ששלחה לו הודעות בטלגרם וביקשה מידע וסיוע לגבי המסמכים הנדרשים לקראת ביקורה בישראל. האישה תכננה להגיע מבנגקוק לישראל, לשהות כאן במשך כשבוע על מנת לשהות עם אמה, אזרחית אוקראינית ששהתה בארץ שלא כדין, ואז לשוב לבנגקוק.
בביצקי פנה אליה ובמהלך השיחות ביניהם הציג את עצמו כסגן ראש עירייה בישראל ואף שלח לה כרטיס ביקור. בשיחות ביניהם, קשרו השניים קשר כדי למסור מצג כוזב בפני ביקורת הגבולות כדי להקל את כניסתה לארץ, ביוזמתו של בביצקי שניצל את מעמדו בעיריית ראשון לציון כאשר זייף מסמך הנחזה להזמנה רשמית של העירייה, בו אושרה השתתפותה של האישה בפורום מקצועי וביצע פעולות נוספות על מנת לבלבל את הרשויות.