פרשת בביצקי: פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ראש עיריית ראשון לציון, מקסים בביצקי, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, מתן ידיעה כוזבת, זיוף בידי עובד ציבור וקשירת קשר לפשע.
3 צפייה בגלריה
מקסים בביצקי בחמ"ל
מקסים בביצקי בחמ"ל
מקסים בביצקי. "מאמין שאצא זכאי"
(צילום: אבי מועלם)
מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בן אסולין, עולה כי בין בביצקי לאזרחית אוקראינית שהגיעה לישראל לבקר את אמה נוצר קשר לאחר שביקשה מידע וסיוע לגבי המסמכים הנדרשים לקראת ביקורה בישראל. האישה תכננה להגיע מבנגקוק לישראל, להישאר כאן שבוע כדי להימצא בחברת אמה, אזרחית אוקראינית ששהתה בארץ שלא כדין. על פי כתב האישום, בביצקי פנה אליה והציג את עצמו כסגן ראש עיר בישראל ואף שלח לה כרטיס ביקור. בשיחות ביניהם, קשרו השניים קשר כדי למסור מצג כוזב בפני ביקורת הגבולות כדי להקל את כניסתה לארץ, ביוזמתו של בביצקי.

ניצל את מעמדו 


על פי כתב האישום, בביצקי ניצל את מעמדו כסגן ראש העירייה כאשר זייף מסמך בחתימתו שתורגם לאנגלית, הנחזה להזמנה רשמית של עיריית ראשון לציון, בו אושרה השתתפותה של האישה בפורום מקצועי.
בהמשך אף שלח לה מכתב ההזמנה באנגלית כדי שתציג אותו בעת כניסתה לארץ. לאחר מכן פנה בביצקי לחברו, בעל בית מלון בראשון לציון, והזמין עבורה חדר לחודש, כשהוא יודע שהיא לא תשהה במלון ורק כדי שתוכל להגיש מסמכים לקבלת אשרת כניסה לארץ. בביצקי אף הנחה את האישה לטעון בכזב בפני רשויות האוכלוסין וההגירה שהיא עובדת במוקד הטלפוני של עיריית בוצ'ה באוקראינה, וכי בחודשים האחרונים היא עובדת מרחוק.
כשהאישה הגיעה לישראל, היא הציגה בפני הגורמים ברשות האוכלוסין וההגירה את ההזמנה ואישור המלון, אולם לאחר תשאולה, הגורמים התרשמו שהיא מוסרת מידע כוזב, וכניסתה לישראל סורבה.
כשבביצקי הבין שחל עיכוב בכניסתה, הוא פנה בעצמו לגורמים ברשות האוכלוסין וההגירה ודרש להתיר את כניסתה לארץ, תוך שהוא מציין בפניהם את תפקידו כסגן ראש עירייה, טוען בכזב שהיא אורחת של העירייה שהגיעה להשתתף בקורס מטעם העירייה, ושעיכובה אינו חוקי.
למעשה בביצקי שהה בנתב"ג קרוב ל־24 שעות ברציפות בניסיונות לקדם את כניסתה לישראל, ואף הציע ערבות בסך 30 אלף שקל עבורה. בגלל פעולות אלו, זומן בביצקי לחקירה במשטרה, ובטרם הגיע אליה מחק את ההתכתבויות ביניהם.

מבוכה בעירייה


נוכח המשפט שמתנהל נגדו, בכירים בעיריית ראשון לציון נבוכים לשוחח על הנושא, הם מתפלאים כי אדם עם מעמד כה בכיר בעירייה מתערב בסוגיה כזאת ואף טוענים כי יש לבחון את מעמדו.

3 צפייה בגלריה
צוברים חוב. עיריית ראשון לציון
צוברים חוב. עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון. מבוכה
(צילום: אבי מועלם)

"בכתב האישום כתוב שחור על גבי לבן שהוא הנפיק מסמכים מטעם העירייה", טוען בכיר בעירייה, "בעירייה יודעים מה שלהם ומה לא, כך שבין כותלי הבניין הזה לאף אחד אין ספק מה אמת ומה שקר. לא ברור איך מבליגים, הוא מחזיק את תיק הביטחון של העירייה כשהוא מתמודד עם כתב אישום שמעיד על ניסיון להכניס אדם למדינה בניגוד לחוק, זה פשוט אבסורד".

בביצקי: "אני חף מפשע"


מקסים בבצקי אמר השבוע ל"מיינט ראשון": "כבר החלו הדיונים ונגד הבחורה הוחלט שלא להגיש כתב אישום, אז כיצד אפשר להאשים אותי בקשירת קשר לביצוע פשע? עם מי קשרתי את הקשר אם היא לא עשתה שום דבר פלילי? לא זייפתי מסמך כיוון שהמסמך המדובר היה מלשכתי וחתום על ידי, אינני יכול לזייף את החתימה שלי. במסגרת תפקידי בסמכותי לערוך סיורים במוקד, עשיתי זאת בעבר וגם היום. בשום שלב לא ניסיתי לרמות ולא ברחתי מאחריות. כל כלי התקשורת רצו לפרסם שמדובר על שוחד אך גם בכתב האישום ברור שדבר לא נעשה למטרת רווח, רק במטרה לעזור לבחורה שלא ראתה את אמה חמש שנים. עזרתי ואמשיך לעזור למאות פליטים. לא ראוי לשפוט אדם שעוזר לפליטים שסובלים מפשע בינלאומי".

3 צפייה בגלריה
בביצקי. "לא ראוי כרגע להתפטר"
בביצקי. "לא ראוי כרגע להתפטר"
בביצקי. "לא ראוי כרגע להתפטר"
(צילום: אבי מועלם)

מה דעתך על הדרישה להדיח אותך מתפקידך, לפחות עד לסיום המשפט?
"בחמש השנים האחרונות היו בעירייה חמישה נבחרי ציבור בחקירות וחלקם גם תחת כתבי אישום, שרובם נסגרו ואף אחד לא פרש. אני מאמין שאצא מזה זכאי ולא ראוי כרגע להתפטר כי אני תורם רבות למערכת. אדם ללא פסק דין נחשב חף מפשע".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "סגן ראש העירייה ידוע כמי שסייע רבות בפעילותו האישית והפרטית לפליטי אוקראינה בזמן המלחמה. כולנו תקווה כי גרסתו תתברר כאמת וחפותו תוכח. אנו סמוכים ובטוחים שככל שהמשטרה וגורמי האכיפה יסברו כי יש ניגוד עניינים הם יעדכנו וינחו אותנו כפי שהחוק דורש".