איקאה ראשון לציון נפתח במרץ 2010, סניף שני בארץ אחרי סניף איקאה נתניה הענק. מאז הפכה רשת הרהיטים השבדית לאחד המקומות העמוסים והמרכזיים ביותר באזור. אלפי (אם לא עשרות אלפי) קונים מבקרים בה מדי שבוע. והשיא: אירוע איקאה סייל 2024 שפותח רשמית את הקיץ, במיוחד עבור חובבי השופינג.
4 צפייה בגלריה
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון. אזרנו אומץ והגענו בחופש הגדול
(צילום: איילת רוטה )

החנות (או יותר נכון האימפריה) ממוקמת באזור התעשייה המעויין, שטחה כ-34 אלף מ"ר, 1,400 מקומות חנייה והרבה מאוד מוצרים שהלקוח הישראלי אוהב מאוד, גם אם הוא צריך להרכיב אותם בעצמו.
אמש (רביעי 3.7.24) פתחה את סייל הקיץ המסורתי שיימשך עד לסוף החודש (29 ביולי). המבצע המיוחד כולל 2,700 פריטים, מתוך עשרות אלפי המוצרים שנמכרים ברשת (החל מריהוט וכלה באביזרי אמבטיה, מטבח ונוי).

4 צפייה בגלריה
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון. הסייל התחיל
(צילום: איילת רוטה )

בניגוד לכל האזהרות על מצוקת חנייה, תורי ענק, צפיפות גדולה ולחץ שעלול לפרק משפחות, החלטנו (זוג ישראלי טיפוסי, חובב שופינג ושונא תורים) לקפוץ לביקור ביום השני של המבצע. אמצע יום חמישי, שבוע ראשון לחופש הגדול, והזמן שבו כל עם ישראל נזכר שהוא צריך שטיחון חדש לאמבטיה.

קראו גם:

בחיל ורעדה הכנסנו את כתובת סניף איקאה ראשון לציון לווייז (רחוב היוזמה 1, אם במקרה תהיתם), ויצאנו לכיוון. בכניסה לחניון אמנם היו 5 מכוניות לפנינו, אחת מהן עם גגון המעיד על כוונה לרכישה גדולה במיוחד, אבל השתחלנו בזריזות פנימה. לא נגזים ונאמר שמצאנו חנייה ממש מול הכניסה, בכל זאת היו כבר כמה עשרות (אם לא מאות) קונים שכבר הקדימו אותנו, אבל מצב החניון היה בהחלט סביר.

4 צפייה בגלריה
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון. הרבה חנו בחוץ, אבל הייתה חנייה גם בפנים
(צילום: איילת רוטה )

ביום חם לוהט קיבלנו בברכה את המזגן המקפיא שמיד זלג אלינו עם פתיחת דלתות הזכוכית (לאחר העלייה במדרגות הנעות שתמיד מזכירות לנו את הדרך אל עולם הדיוטי פרי המופלא). ציפינו לנחילי אדם, ילדים צועקים, זוגות מתווכחים וחוסרים על המדפים, כיאה לסייל ישראלי רגיל.
למרבה ההפתעה, כל זה לא היה שם. באמצע היום, טיילנו במזגן ברווחה יחסית. אפילו הילדים המעטים שהיו במקום עם הוריהם, התנהגו בנימוס יחסי, בכל זאת אנחנו בראשון לציון ולא בסטוקהולם.

4 צפייה בגלריה
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון. אל תגיעו בשישי
(צילום: איילת רוטה )

חיפשנו יחידת אחסון מסוימת (LAIVA, אם אתם מוכרחים לדעת) והיא אפילו הייתה במבצע וזמינה על המדף, וגם ההגעה אל הקופה הייתה יעילה, נוחה ואפילו זריזה (אין כמו קופות שירות עצמי). הנקניקיות קראו לנו בדרך החוצה, אבל אמרנו להן "לא" נחרץ. בסדר, לא כל כך נחרץ. ויצאנו החוצה.
לסיכום: 45 דקות, כולל חנייה, תשלום ושיטוט נעים בין המדפים כי תמיד יש עוד משהו ששכחנו (או לא ידענו שאנחנו צריכים), והיינו בחוץ. בהחלט הופתענו לטובה מיומו השני של איקאה סייל.
הטיפים שלנו:
  1. תגיעו באמצע היום ולא בשעות אחר הצהריים או הערב, ובטח שלא בשישי העמוס לעייפה.
  2. לפני שאתם מגיעים תעברו על האתר, בדקו מה אתם רוצים ואם הוא במבצע, אחרת תצאו עם קנייה גדולה בהרבה ממה שתכננתם.
  3. אם יש מוצר במבצע ששמתם עליו עין, כדאי שתקדימו להגיע לפני שיתחילו החוסרים.
  4. אל תוותרו על הנקניקיה. למרות ייסורי המצפון.