חשש בעקבות עזיבה של עובדים זרים וגיוס מילואים נרחב: המלחמה תגרום לעיכובים בסיום הקו הירוק של הרכבת הקלה.
2 צפייה בגלריה
 העבודות על הרכבת הקלה
 העבודות על הרכבת הקלה
העבודות על הרכבת הקלה
(צילום: קובי קואנקס)
עם תחילת המלחמה חלו שיבושים בפרויקטים רבים, הבולט שבהם הוא פרויקט הרכבת הקלה כאשר המסלול הירוק שמסיים את דרכו בארבע תחנות בראשון לציון, ברחובות סחרוב, ילדי טהרן, לישנסקי ומשה דיין. הצפי לפתיחת הקו הוא שנת 2028 אך מאז פרוץ המלחמה חלו שיבושים משמעותיים בעבודות על הקו וכבר עכשיו צופים בנת"ע עיכובים.

קראו גם:

השיבושים בעבודות החלו בראש ובראשונה עקב גיוס מרחב למילואים בצו 8 של עובדים רבים בחברה, מנהלים לצד פועלי שטח ישראלים עזבו את עבודתם ויצאו להצטרף ללחימה. בנוסף, עובדים זרים שמשתתפים בעבודות, רבים מהם מסין, עזבו את ישראל לאחר שבמסגרת עבודתם בראשון לציון גילו כי העיר הפכה ליעד מבוקש עבור החמאס והיא סופגת את רוב הטילים שנורים לעבר גוש דן.
"בימים הראשונים בכלל לא עבדו כאן, גם היו מלא טילים וגם כל המדינה הייתה משותקת", מספרת בעלת עסק מרחוב אברהם בר, "עכשיו אני רואה יותר פעילות, אבל כמו כל דבר כנראה שגם זה יחכה לימים טובים יותר. כמעט ואין פועלים סינים בשטח, הערבים מהשטחים בסגר, לא יודעת מי באמת יכול לעבוד שם חוץ מישראלים ולפני מה שהבנתי הם עושים עבודות אחרות".

2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה פתח תקוה
הרכבת הקלה פתח תקוה
הקו האדום של הרכבת הקלה בפתח תקוה. הקו הירוק מתעכב
(צילום: נת"ע)

יש לציין כי למרות הקשיים העבודות נמשכות, רק השבוע נסגרו שדרות משה דיין, במקטע שבין הרחובות אברהם בר ואלטלנה, במהלך שעות הלילה על מנת לבצע עבודות תשתית, אך בנת"ע כבר מודים כי יאלצו לעשות הערכה מחדש של תאריכי פתיחת הנתיב לאור התקדמות העבודות בצל המלחמה.
מנת"ע נמסר בתגובה: "העבודות בכלל אתרי הרק"ל מתבצעות באופן לא מלא, עקב מחסור בכוח אדם בקרב החברות הקבלניות ובנת"ע. הן עקב גיוס נרחב למילואים והן עקב עזיבה גדולה של עובדים זרים וחברות בינל"א בהנחיית ממשלותיהן.
"כמו כן, יש עיריות אשר הטילו מגבלה על המשך העבודה באתרים שונים. נכון לעכשיו אין עוסקים בעיכובים ובהשלכות המלחמה, שכן הלחימה עדיין נמשכת. נת"ע ומשרד התחבורה יבצעו הערכת מצב עם החזרה לשיגרה".