המועצה הלאומית הוציאה השבוע אזהרה חריגה וחמורה: אל תצפו בסרט הזוועות המתעד בצורה לא מצונזרת את הטבח ומקרי הרצח שביצעו מחבלי החמאס בשבת השחורה ה-7 באוקטובר. אם, תושבת ראשון לציון, שבנה נחשף לקטעים מהסרטון מצטרפת לאזהרה הזו מניסיון אישי.
2 צפייה בגלריה
חמאס
חמאס
מחבלי החמאס בדרך לטבח
(צילום: shutterstock)
כבר יודעים שמלחמת חרבות ברזל לא מתנהלת רק בצפון ובדרום, אלא גם ברשת, במאבק בלתי פוסק וחיוני על ההסברה של מדינת ישראל. בין כל תכני ההסברה החשובים בלט בימים האחרונים סרטון בן 45 דקות של דובר צה"ל שמתעדכן כל כמה ימים וקיבל את הכינוי "סרט הזוועות".
בסרטון מוצגים אירועי 7 באוקטובר בלי צנזורה וטשטוש, והוא מכיל חומרים שצילמו ניצולים, נרצחים, כוחות חילוץ ואפילו מחבלים. הסרטון נועד לצפייה עבור כלי תקשורת זרים, פוליטיקאים ואנשי הסברה, אך בקרב הציבור כבר נשמעו קולות להפיץ אותו בתפוצה רחבה יותר.
אם חשבתם לצפות בסרטון, שחלקים ממנו יתכן וכבר הופצו ברשת, כדאי שתחשבו שוב. המועצה הלאומית לפוסט טראומה של משרד הבריאות, הוציאה מכתב בהול למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בבקשה למנוע הפצה של הסרטון:
"המועצה הלאומית לפוסט טראומה, מבקשת להרתיע כי הצפייה בסרט ההסברה, המתעד את הזוועות שלא יאומנו שקרו בעוטף ישראל בתאריך ה 7 באוקטובר חייבת לשמש רק לייעודה ובאופן מצומצם ביותר. ברצוננו להבהיר כי צפייה בסרט עלולה לפגוע בצופה, ואם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, ימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט".

2 צפייה בגלריה
פסטיבל המוזיקה נובה אחרי הטבח
פסטיבל המוזיקה נובה אחרי הטבח
פסטיבל המוזיקה נובה אחרי הטבח
(צילום: יובל חן)

קראו גם:

אם בכל זאת הסקרנות לא נותנת לכם מנוח, תקשיבו לתושבת ראשון לציון, אם לשלושה, שבנה, בן ה-18 המיועד לגיוס ביחידה מובחרת, ראה חלקים מהסרט הזה שהופצו לרשת.
"מאז שהוא צפה בסרטונים הוא שבר כלי" היא מספרת בכאב.
איפה הוא נחשף לסרטון?
"כשהתחיל הבלגן ביקשתי מכל הילדים שלי להימנע מסרטונים והוא בפרוש אמר שהוא מרגיש שזה חלק מהמחויבות הלאומית שלו. הוא ראה ברשת החברתית את הסרטון מהמיגונית בלי טשטוש, את הסרטון של החיילים שמוציאים מהטנק, את הסרטון של הפועל הזר ועוד כמה".
מה קרה מאז?
מאז הוא פשוט לא ישן בלילות. הוא ער כל הלילה ורק ביום הוא ישן, ורק אם יש מישהו איתו בבית. אני או אבא שלו. זה מגיע לימים שלמים שהוא לא יוצא מהבית. הצפייה רק חידדה אצלו את הרצון להתגייס לקרבי, אבל אני לא יודעת אם זה בכלל אפשרי. הוא כבר לא אותו ילד שהיה לפני שראה את הסרטים האלה".
מדובר צה״ל נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים "סרט הזוועות" לא דלף. הסרט מוקרן באופן מצומצם למקבלי החלטות, גורמי תקשורת ומשפיענים בארץ ובעולם בכפוף לתנאים מחמירים ובליווי נציג צה״ל או גורם מוסמך מטעמו. הקרנת הסרט נועדה לייצר לגיטימציה לפעילות צה״ל, ולהציג לעולם את אירועי הטבח של השבעה באוקטובר. המשתתפים בהקרנה מתחייבים לעמידה בתנאי הצפייה ובחתימה על מסמך בו מתחייבים שלא לצלם או להפיץ אף חלק מהסרט. אנו חוזרים ומבקשים מהציבור להימנע מהפצת שמועות כוזבות ומהעברת ופתיחת קישורים שנטען שהסרט מוצג בהם".