תושב ראשון לציון הגיש תביעה כספית גדולה נגד אחת מקופות החולים בטענה שכל סודותיו נחשפו, למרות שהיו אמורים להיות תחת חסיון רפואי. לטענתו, המידע האישי שדלף החוצה כמעט הוביל לגירושיו.
2 צפייה בגלריה
על ספת הפסיכיאטר. הוא חשב שאף אחד לא ידע
על ספת הפסיכיאטר. הוא חשב שאף אחד לא ידע
על ספת הפסיכיאטר. הוא חשב שאף אחד לא ידע
(צילום המחשה: canva)
"סיפרתי לפסיכיאטר שלי מידע רגיש אודות בריאותי ומשפחתי והמידע הופץ לכל וגרם משבר בנישואי". כך טוען תושב ראשון לציון בכתב התביעה שהגיש לבית משפט השלום בראשון לציון. לדבריו, פנה לרופא המשפחה שלו בעניינים רפואיים וזה הפנה אותו למגוון בדיקות, בין היתר נשלח גם לפסיכיאטר.
על ספת המטפל הוא חשף מידע אישי ורפואי והיסטוריה משפחתית רגישה במיוחד. לטענתו, ידע שעל פי החוק רק רופא המשפחה שלו יחשף למידע, ועל כן חש בנוח לשתף את הפסיכיאטר.

קראו גם:

על פי כתב התביעה, הוא נדהם לגלות שהמידע הרגיש והפרטי שחשף, מופיע מעתה בכל הפנייה רפואית שהונפקה עבורו. כתוצאה מכך אנשים רבים נחשפו למידע האישי שלו, בין היתר גם עובדי הקופה שכלל אינם רופאי משפחה או רופאים בכלל.
לטענתו, הדבר גרם להידרדרות במצבו הרגשי, הרפואי הנפשי וגם המשפחתי. "מעבר לאי הנוחות, להשפלה ותחושת העלבון ומבוכה מאין כמותה, ההפרה הזו הובילה בנוסף להתערערות בחיי הנישואין שלי מדברים שעלו מול הפסיכיאטר בחדרי חדרים שלא היו אמורים להיחשף בשום מסמך ולשום גורם", הוא טען.

2 צפייה בגלריה
גירושים גירושין
גירושים גירושין
הסודות שנחשפו כמעט הובילו לגירושין
(צילום: shutterstock)

יתרה מכך, בהמשך גילה שעל כל הפנייה שמונפקת עבורו מצוין כי הוא מתמודד עם בעיות בזוגיות, בדידות וסוגיות נוספות. דבר שלטענתו גורם למזכירות רפואיות ורופאים מתחומים שונים להביט בו אחרת, ואף לרחם עליו.
האיש פנה לקופת החולים, שלטענתו התנצלה על עוגמת הנפש והבטיחה להעלים את המידע מהתיק, דבר שלטענתו טרם קרה, והוא החליט לפנות לבית המשפט וכתב: "כל האירועים הנלווים למצבי הבריאותי שבין כה לא מזהיר וגרמו לי לשלם מחיר נפשי כבד". בגין הנזק שנגרם לו הוא מבקש לפצות אותו ב 34 אלף שקל.