תושבת ראשון לציון, אסתר בן אשר, חגגה יום הולדת 90 באירוע מרגש, לא רק בגלל הגיל, אלא גם בגלל המתנות שקיבלה. עוד לפני שהגיעו האורחים היא טרחה להדגיש בפניהם בדיוק מה היא רוצה - והבקשה שלה הייתה יוצאת דופן ומרגשת.
2 צפייה בגלריה
אסתר ובנה. התרומות הועברו לרווחה
אסתר ובנה. התרומות הועברו לרווחה
אסתר ובנה. התרומות הועברו לרווחה
(צילום: פרטי)
כשמשפחת בן אשר ארגנה יום הולדת לאסתר הם ידעו שזו הזדמנות מיוחדת לאירוע מרגש. "אנחנו 3 אחים, 5 נכדים ו-2 נינים וכמובן שכולם הגיעו", מספר בנה רמי. "לאמא היו 4 אחים וכולם נפטרו, אבל לכבוד יום הולדתה ה-90 הגיעו כל האחיינים שלה לברך, היינו כ-40 אנשים והיא מאוד התרגשה מזה. אמא תמיד אמרה שהיא לא זקוקה לדבר, השמחה שלה היתה לראות את כל בני המשפחה שלה".
לבקשתה של אסתר, תרמו האורחים אלפי שקלים בהם נרכשו תווי מזון למעוטי יכולת לכבוד החג.
"זה גיל לא קל, מתמודדים עם הרבה קשיים וכסף ומתנות כבר לא ממש מעניינים. למרות שאמא לא רצתה מתנות, ידוע שאנשים רוצים לכבד, ולבקשתה הצענו שמי שבכל זאת רוצה לתת מתנה מוזמן לתרום כסף שאותו נתרום לקשישים", מספר בנה.
בני המשפחה חגגו עם אסתר הנרגשת ובסוף החגיגה גויסו 5,000 שקלים לתרומה. "אספנו כסף ואנחנו האחים עיגלנו את המספר והעברנו את הכסף לרווחה בראשון לציון, שם סיפרו לנו שבעיר חיים 8,100 קשישים המוכרים ברווחה ושמחנו לסייע להם לקראת החג.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
קשישים
קשישים
בעיר חיים 8,100 קשישים המוכרים ברווחה
( צילום: shutterstock)

למרבה הצער, מאז האירוע מצבה של האם הידרדר, "לכן לצערי היא לא יכלה לספר על האירוע המרגש בעצמה", מסביר בנה ומספר: "אמא התאלמנה בגיל 39, מגיל צעיר היא גידלה אותנו לבדה, היתה לה חנות בגדי ילדים מוכרת ברחוב רוטשילד פינת הדגל העברי וכל נשות העיר היו שולחות אליה ילדים בעיניים עצומות, הן ידעו שאפשר לסמוך עליה שתלביש את ילדיהם הצורה הוגנת".
גם ברווחה התרגשו מהמחווה. "ישראלה, כלתה של אסתר, פנתה אליי בשמה וביקשה לתרום את מתנות יום הולדתה ה-90 לאזרחים ותיקים", מספרת מנהלת האגף לאזרחים ותיקים שבמינהל לשילוב חברתי בעירייה, מיכל שוורץ, "הפנייה ריגשה ושימחה אותי מאוד, שכן היא ענתה על הצורך העולה מדי שנה בחגים לסיוע בביטחון תזונתי. מדי חג אנו מתמודדים עם פניות רבות מצד אזרחים ותיקים הזקוקים לסיוע על מנת להצליח לחגוג את החג בצורה מכבדת. השנה, עם העלייה ביוקר המחיה הפניות לצערי אף גדלו. תרומתה של אסתר סייעה להרחיב את מעגל הסיוע לאזרחים ותיקים נוספים".
עוד הוסיפה וסיפרה כי, "בראשון לציון כ-56 אלף אזרחים ותיקים, 8,100 מתוכם מתקיימים מקצבת זקנה והשלמת הכנסה. הכנסה זו הינה זעומה ואינה מספיקה למימון צרכי מחייתם, חלקם אף חסרי דירה בבעלותם ונאלצים לממן את עלות שכר הדירה. על כן, במהלך השנה ובחגים בפרט, מעניק האגף לאזרחים ותיקים בעירייה, סיוע בחיזוק הביטחון התזונתי באמצעות תקציבים עירוניים, תקציבי משרד הרווחה ותרומות כדוגמת המקרה של משפחת בן אשר".