חודשים ספורים לאחר שסיים את התיכון, ושנתיים לאחר שהתגלה בראשו גידול קטלני, נפטר השבוע אסף נגר, בן 17 וחצי מראשון לציון.
4 צפייה בגלריה
אסף נגר ז"ל ומשפחתו
אסף נגר ז"ל ומשפחתו
אסף נגר ז"ל. תמיד היה אופטימי
(צילומים: באדיבות המשפחה)
הכול התחיל לפני שנתיים. "אסף שלנו היה גיבור", מספר השבוע אביו דרור, "באוגוסט 2021 הוא סבל מכאב ראש, בהתחלה אמרנו לו לשתות מים ולנוח וכשזה לא עבר פנינו לרופא, סריקת סיטי חשפה שיש לו גידול באונה הימנית בראש. הוא נשלח בבהילות מאסף הרופא לאיכילוב לניתוח להסרת הגידול. בניתוח אכן הצליחו להסיר את כל הגידול, אך אחרי שלושה שבועות הודיעו לנו שמדובר בסרטן מוח קטלני עם צפי לעד שמונה חודשים שהוא ישוב".

4 צפייה בגלריה
אסף נגר ז"ל ומשפחתו
אסף נגר ז"ל ומשפחתו
אסף נגר ז"ל ומשפחתו
(צילומים: באדיבות המשפחה)

למרות האתגר, אסף עשה ככל יכולתו על מנת להמשיך לחיות את חייו כרגיל. "הוא עבר טיפול ביולוגי שהעניק לנו שנה של שקט, במהלכה אסף חזר לשגרה, הלך לבית הספר, למד לבגרויות והמשיך כרגיל. לאחר שנה הגידול חזר ובאוקטובר שנה שעברה הוא עבר ניתוח מאוד קשה בראש, מהשלב הזה החלה הידרדרות במצבו. למרות הכל, הוא הלך לבית הספר כשהיה מסוגל, ניגש לבגרויות וכשהיה לו קשה מדי הוא נבחן בבית, אבל הוא לא ויתר. בזכות החברים המדהימים שלו מהתיכון הריאלי הוא גם הלך למסיבת הסיום ואפילו לאפטר פארטי. הוא כבר לא היה כל כך יציב, אבל הם היו שם עבורו, החזיקו אותו וחגגו יחד".

קראו גם:

מגשים חלומות


במקביל מבינים בני המשפחה שהתחזית לא אופטימית, בשלב זה האב דרור ושני אחיו הגדולים של אסף, איתי (29) ואיילון (25) יוצאים איתו למסע יחיד מסוגו, כזה שיעניק להם ולאסף זיכרונות אחרונים של רגעי משפחה מאושרים.

4 צפייה בגלריה
אסף נגר ז"ל ומשפחתו
אסף נגר ז"ל ומשפחתו
אסף נגר ז"ל ומשפחתו בטיול בעולם
(צילומים: באדיבות המשפחה)

"כשהבנו שהכיוון לא טוב החלטנו שיוצאים לטרוף את עולם. טיילנו יחד בארבע מדינות ואסף חווה כל מה שהוא חלם, ראה כל מה שרצה לראות בעולם. עשינו אופנועי שלג בלפלנד ושיט בשוברת קרח עם ביגוד מיוחד, טסנו מעל האלפים במסוק וטיילנו בשוויץ, היינו בוונציה ועשינו טיסה מדהימה מעל ירדן. גם בארץ טיילנו הרבה וכשהיה מסוגל אסף גם רכב על אופנוע.
"ארבעתנו יחד קרענו את החיים, כמובן שגם דיברנו על הרבה דברים רק לא על הפיל שבחדר, כי אסף לא רצה לדבר על מה שיקרה. היו לו שיחות עם מטפלת שעזרה לו, אבל איתנו הוא נמנע מלהעלות את הנושא. אנחנו לא ממש יודעים מה הוא ידע על מצבו, אני מניח שהוא קרא חומר באינטרנט. למרות הכל, אסף תמיד נשאר אופטימי, גם אנחנו מאוד השתדלנו, הגענו למומחים עד קנדה".

ההידרדרות


אך למרות כל המאמצים, אסף כאמור נפטר והותיר אחריו זוג הורים, דרור ורונית, 2 אחים ואינסוף זיכרונות מרגשים. "בחודש מרץ התחילה להירדם לו היד, הגידול לחץ על האור המוטורי במח ולאט לאט המערכות שלו הפסיקו לתפקד, הוא צלע, אחר כך הרגל כבר לא תפקדה, במאי טסנו לשוויץ כשאסף בכיסא גלגלים. בחודש האחרון הוא דיבר פחות ובשקט עד שאיבד את היכולת לדבר ואז גם את יכולת הבליעה".

4 צפייה בגלריה
אסף נגר ז"ל בבית הספר
אסף נגר ז"ל בבית הספר
אסף נגר ז"ל בבית הספר. נלחם נגד האלימות והחרמות
(צילומים: באדיבות המשפחה)

לפני כחמש שנים הגה אסף את "המצילון" במסגרת פעילות של פרלמנט הנוער העירוני בראשון לציון. באותה תקופה היה תלמיד כיתה ח' בחטיבת אוריה, במסגרת היוזמה הוצבו קופסאות בבתי ספר בהן יכלו תלמידים לדווח באופן אנונימי על מקרים של אלימות או חרם. המיזם אף הגיע לתקשורת הארצית, שם סיפר אסף כי הגה את הרעיון לאחר שגילה חברים שחווים אלימות וחוששים לדווח.
מחזיק תיק הנוער והמשנה לראש העירייה, איתי מתתיהו, ספד לאסף בכאב: "שולח ניחומים מעומק הלב למשפחתו של אסף נגר ז"ל. מוות בגיל כה צעיר הוא טרגדיה. הכרתי אותו במסגרת פרלמנט הנוער, הוא היה נער נפלא. יהי זכרו ברוך".
למרות הכאב הגדול, משפחת נגר ממשיכה את גישתו האופטימית של אסף. "חשוב לנו שאנשים ידעו שאסף היה ילד רגיש לסביבה, חכם ומלא שמחת חיים", מסכם האב דרור.