שיר אידלסון, אב לבת שלוש הלומדת בגן "פריחת הרימונים" בשכונת רביבים בראשון לציון, טוען כי במסגרת טיפול של שיננית שעברה בתו, נמרח פלואוריד על שיניה מבלי שאישר זאת.
1 צפייה בגלריה
איך מורחים חומר לילדה מבלי ליידע את ההורים?
איך מורחים חומר לילדה מבלי ליידע את ההורים?
איך מורחים חומר לילדה מבלי ליידע את ההורים?
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
קראו גם:
"ישנה תוכנית של בריאות השן, ובמסגרתה מגיעה שיננית שמסבירה לילדים איך לצחצח שיניים, ואף מורחת להם פלואוריד על השיניים", אומר אידלסון. "בשבוע שעבר נשלחה הודעת וואטסאפ בקבוצה של ההורים. אשתי ואני לא הבחנו בה, ושם נכתב על הגעת השיננית ועל הטיפול בחומר. למחרת בערב, היו הורים שעדכנו על החוויה ועל כך שמרחו פלואוריד על השיניים של הילדים. שאלתי את הבת שלי אם מרחו לה והיא אמרה שכן, וסיפרה לי שהיה לזה טעם מר. הופתעתי. איך מורחים חומר על השיניים של הילדה בלי ליידע את ההורים?.
"בבוקר דיברתי על זה עם הגננת, שאמרה שהייתה רשימה של ההורים אבל אף אחד לא שאל אותנו. דיברתי אחר כך עם השיננית שביקרה בגן ושאלתי אותה אם היא קיבלה אישור ממני דרך הגננת, והיא ענתה שליד השם של הבת שלי לא היה מצוין שהתקבל אישור, אז הגננת אמרה לה שהכל בסדר והיא יכולה לשים לבת שלי את החומר. לאחר מכן היא גם שלחה לי את הטבלה של שמות ההורים והיו שם מספר הורים שלא אישרו וראיתי שליד השם של הילדה שלי כתוב 'מאושר'. זאת אומרת שמישהו זייף את האישור שלי. פניתי עם זה לעירייה והם אמרו לי שהנושא ייבדק מול הגננת והשיננית. המקרה הזה אולי לא עשה נזק, כי זה מריחת פלואוריד, אבל ככה אי־אפשר לסמוך על הגננות, שיכולות לאשר פעם הבאה גם חיסון או משהו אחר".
מהעירייה נמסר: "הגננת, עובדת משרד החינוך המחליפה גננת בחופשת לידה, איפשרה לשיננית למרוח פלואוריד על שיני אחת הילדות בגן, מבלי שניתן לכך אישור הורים. העירייה העבירה את פרטי האירוע למפקחת המחוזית של משרד החינוך להמשך טיפול מול הגננת באשר לחידוד נהלים".