התקבלה ההחלטה. לאחר שראש העירייה, רז קינסטליך, פנה לקהל הרחב בסקר מיוחד שהועלה בעמוד הפייסבוק הרשמי כמו גם במסרונים שנשלחו לתושבי ותושבות העיר - הציבור אמר את דברו. השנה חגיגות יום העצמאות 2024 בראשון לציון יהיו שונות מבעבר.
2 צפייה בגלריה
מטס יום העצמאות
מטס יום העצמאות
מטס יום העצמאות בעבר
(צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי)

קראו גם:

בצל המלחמה, החללים וגורל החטופים שכולנו מייחלים שישובו במהרה ובשלום הביתה, עלתה הסוגיה כיצד לציין השנה את יום העצמאות. קינסטליך פנה עם הדילמה לתושבי העיר והיום (שני) דיווח על היענות רבה מצד התושבים.
"אני חייב להודות שלא ציפיתי לכמות כזו של היענות לסקר - כמעט כ-20,000 מכם הצבעתם והשפעתם. השנה הדילמה ברורה לכולם והיה לי ברור שאת ההחלטה אני עושה יחד איתכם, כי כל החלטה שניקח משפיעה עליכם", כתב.
לדבריו, ההחלטה שהתקבלה בהתבסס על תוצאות הסקר היא: "לאחר שקלול כל התוצאות מהסקר כאן בעמוד ודרך הסקר בנייד - החלטתם כי השנה בעיר ראשון לציון יתקיימו אך ורק במות לילדים".

2 צפייה בגלריה
ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך
ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך
ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך
(צילום: דוברות עיריית ראשל"צ)

משמעות ההחלטה היא שהשנה החגיגות יהיו צנועות במיוחד, וקיסנטליך סיכם ואמר: "הילדים שלנו כן יציינו עצמאות בבמות ייעודיות עבורם, אך אנחנו, המבוגרים יותר, נציין בצניעות ובסולידריות למען ועבור משפחות הנופלות והנופלים, משפחות הנרצחות והנרצחים ולמען 134 החטופות והחטופים שנמצאים בשבי החמאס ואינם יכולים לחגוג ובטח שלא את עצמאותם".