רס"ר עמיחי כרמלי הוא מתנדב המשטרה שנדרס למוות לפנות בוקר (שבת) בראשון לציון. כרמלי, תושב העיר, שירת כמתנדב באגף התנועה יותר מ-15 שנים, והניח אחריו אישה קרן, שני ילדים, יובל בת ה-19 ושגיא בן ה-16, אביו יצחק, ושני אחים, עמית וערן.
1 צפייה בגלריה
רסר עמיחי כרמלי
רסר עמיחי כרמלי
רסר עמיחי כרמלי ז"ל
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
מטעם המשפחה נמסר כי "עמיחי היה איש משפחה, אהב את החיים, אהב את המשטרה. כבר 30 שנה מתנדב, מאז שהיה בן 16 והתנדב למשמר האזרחי היה ברור לכולם שעמיחי ימשיך בדרך הזאת. עמיחי הכיר את אישתו במשמר האזרחי ומאז הם יחד מגדלים שני ילדים לתפארת".
עוד הוסיפו כי "עמיחי אהב את הארץ, אהב לטייל, הכיר כל כביש, כל מסעדה, כל אתר בארץ כמו את כף ידו. היה עוזר לכולם גם אם היה על חשבונו האישי. אהב מאוד בעלי חיים במיוחד את כלבו הנאמן, ג'וי".
בנו שגיא ספד לו: "אבא שלי, איך אפשר לרשום או לדבר עליך בזמן עבר? רק אתמול היית איתי, עם אמא יובל וגו'י שלנו. אני לא יודע מה להגיד או לעשות או איך להתנהג אבל אני עדיין אנסה כי אתה תמיד אמרת לי שאם אני לא אנסה, אני לא אדע. תמיד תמכת בנו ותמיד הראית לנו את הטוב".
מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי מסר כי "משטרת ישראל מבכה את מותו של מתנדב ותיק, חדור מוטיבציה, מקצועי ומסור, נכדו של רפ"ק משה כרמלי ז"ל, קצין משטרה שנפל בערב יום כיפור בשנת 1973 כשרימון הושלך לעברו ברחובה הראשי של עזה".
המפכ"ל הוסיף כי "כרמלי הוא דוגמה ומופת לתרומה לקהילה, למסירות ולאחריות דרך שירות משמעותי באגף התנועה של המשטרה. אני מתחייב שהמשטרה תעשה הכול כדי למצות את הדין עם העבריינים שצריכים להיענש בחומרה".
העצורים, ארבעה תושבי רהט, חשודים שדרסו למוות את רס"ר כרמלי, ובפציעתם של שני מתנדבים נוספים. הארבעה, על פי החשד, היו תחת השפעת אלכוהול. הם פגעו קל במונית בעיר, ברחו מהזירה ונסעו לכיוון צומת בית דגן. כשהגיעו למחסום בידוק שיכרות משטרתי במהירות גבוהה איבדו שליטה ופגעו במתנדבים. הם נעצרו סמוך לזירה, וזמן קצר לאחר מכן, המשטרה עצרה חשוד חמישי במעורבות באירוע לאחר שברח מהזירה והגיע לבית החולים בטענה שנפל במדרגות.
צוותי מגן דוד אדום נאלצו לקבוע את מותו של כרמלי, בן 46, ופינו לבית החולים אסף הרופא שני פצועים נוספים במצב קל, ששוחררו בשעות הצהריים. בהמשך היום יובאו העצורים לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.