כתב אישום יוגש נגד אודי הררי, בכיר בעיריית ראשון לציון לאחר שהודה בחקירתו כי היה מעורב בתאונת פגע וברח שהתרחשה ב-20.11 ברחוב ירושלים בעיר. בתאונה נהרגה קשישה כבת 70.
3 צפייה בגלריה
מזירת התאונה בראשון לציון
מזירת התאונה בראשון לציון
מזירת התאונה בראשון לציון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
התאונה הקטלנית התרחשה ביום שני שעבר (20/11) בשעה 06:00 בבוקר. רכב פגע בהולכת רגל קשישה כבת 70 שניסתה לחצות מעבר חצייה ברחוב ירושלים ופצע אותה אנושות. מותה של הקשישה נקבע מאוחר יותר.
על פי החשד, הנהג הפוגע נמלט מהמקום מבלי להשאיר את פרטיו או לנסות לסייע. לאחר כשלוש שעות הגיעו שוטרים לביתה של אימו של בכיר בעיריית ראשון לציון, אודי הררי, המשמש כעוזר ראש מנהל אגף איכות הסביבה בעירייה.

קראו גם:

השוטרים עצרו את הררי בחשד כי הוא הנהג הפוגע שנמלט. בחקירתו הכחיש הררי את המיוחס לו וטען כי אין לו כל קשר למקרה. הררי הודה כי אכן עבר במקום התאונה בשעה שבה התרחש האירוע, אך לטענתו כלל לא ידע שהתרחשה תאונה.
הוא נעצר בחשד להמתה בקלות דעת, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בקלות ראש, התנהגותה גורמת נזק, אי מתן אפשרות להולך רגל להשלים מעבר חציה בבטחה, שיבוש מהלכי חקירה ושימוש בסירנה לא היתר.

3 צפייה בגלריה
מזירת התאונה בראשון לציון
מזירת התאונה בראשון לציון
מזירת התאונה בראשון לציון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מעצרו הוארך שלוש פעמים, בדיון השלישי לאחר שנערך שחזור של התאונה, הציגה המשטרה הוכחות מוצקות יותר, כאשר בין היתר התגלה סרטון שמתעד רכב דומה לרכב שבבעלות הררי פוגע בקשישה. בין היתר טענו במשטרה כי דווקא התנהגותו לאחר התאונה - נסע להכין לבתו כריך, הקפיץ לאימו כביסה וקיים שיחות עבודה עם חבריו בעירייה, רק ממחישים את מסוכנותו. לבסוף מעצרו הוארך פעם נוספת.
בסוף השבוע נערך דיון רביעי לאחר שכבר הוגשה הצהרת תובע. בדיון נחשף כי הררי מסר גרסה חדשה, ולקח אחריות על חלק מהמעשים המיוחסים לו. בעקבות הדברים תיתכן אפשרות כי מדובר בעבירה של גרימת מוות ברשלנות ולא בעבירה של המתה בקלות דעת.
בדיון שנערך בבית המשפט אמר סנגורו, עו"ד אדי אבינועם: "אתמול ישבתי עם החשוד ארוכות, שיחה נוגעת ללב עם המון אמוציות והתוצאה של הדברים בפני בית המשפט. אי אפשר שלא לומר שלאחר קבלת אחריות, הבעת חרטה, תוך מתן הסבר למתחולל בנפשו ובליבו, בעת האירוע ולאחריו, אי אפשר לומר שזה לא משפיע גם על עוצמת עילת המסוכנות, ועל עוצמת שיבוש בצורה כזו או אחרת. איך אפשר להגיד שהוא מסוכן לציבור שלא ניתן לשקול את שחרורו בתנאים מגבילים? אין ולא יכולה להיות מחלוקת שלא מדובר באדם בעל מהוויים תוקפניים או אדם אלים. הוא מנהל אורח חיים תקין ויציב. 30 שנה עובד עירייה. שום עבר פלילי. אבא למופת".
לאור הממצאים הררי צפוי להיות משוחרר למעצר בית בבית אחיו. היום (יום שני) צפוי להיות מוגש כתב האישום.

3 צפייה בגלריה
עו"ד אדי אבינועם
עו"ד אדי אבינועם
עו"ד אדי אבינועם
(צילום: פרטי)

עורך הדין, אדי אבינועם, מסר בתגובה: ״ לקוחי נקלע לאירוע טראגי ומצער מאד. אירוע בלתי מתוכנן, חלילה וחס, ארוע שהיה יכול לקרות לכל אדם נורמטיבי ולכל נהג בישראל. במקורותינו הזהירו שאין לדון אדם עד שנהיה במקומו ולא בכדי. גם בית המשפט בעצמו השתכנע מטיעונינו שאין מדובר באדם מסוכן חלילה, שמקומו בבית המעצר ועל כן הורה על שחרורו. על אף תוצאת הדרכים הקטלנית, אין לי ספק שבמעלה הדרך במסגרת ההליך הפלילי, ייזקפו לזכותו של מרשי אורחות חייו הנורמטיביות ושאר נסיבות אובייקטיביות שיוצגו בערכאות המשפטיות״.