לפני חצי שנה נהרגה הנערה שני אלקריף ז"ל בתאונת אופנוע. השבוע גילו בני משפחתה, לטענתם, כי הידיד שאיתו רכבה חצה את הצומת ברמזור אדום. החשיפה שניתנה להם על ידי בוחן התנועה שחקר את התאונה, הגיעה ימים ספורים לאחר שבני המשפחה הוציאו נגד החשוד צו הרחקה, בעקבות הטרדה.
לטענתם, החשוד היה מגיע בקביעות לקבר של בתם ומעלה משם סטורי, ואף שלח הודעות לחברים ובני משפחתה בעניין החקירה. "במקום להתאבל על בתי, אני צריכה להתמודד עם אכזריות בלתי נתפסת", מספרת השבוע האם אדווה ל"מיינט ראשון". "החשוד מעלה סטורי מהקבר של בתי. באיזו זכות? אחרים מפיצים סרטונים שלה ללא רוח חיים. משפחה שלמה נהרסה ואנשים מחפשים לייקים".
5 צפייה בגלריה
אדווה אלקריף
אדווה אלקריף
אדווה אלקריף. "זה כאב רגשי ופיזי שלעולם לא יעזוב אותי"
(צילום: ריאן פרויס)

ההטרדות: "הוא המשיך לרמוס את הלב שלנו"


בחודש מאי 2023 שני אלקריף נהרגה בתאונת דרכים כשהאופנוע עליו רכבה כנוסעת פגע במשאית על כביש 4311, סמוך למחלף חולות. לצד השכול, האבל והגעגוע שלא פוסק, מאז מותה, אימה אדווה בחבוט ואביה אליעז אלקריף נאלצים להתמודד כאמור עם אטימות ורוע לב שרק מוסיפים לכאבם.

קראו גם:

ימים בודדים אחרי התאונה כשכולם שאלו שאלות וניסו להבין כיצד איבדו את שני, אדווה שמרה על כבודו של הנהג, צעיר בן 18 שהיה מיודד עם בתה. "לא ידעתי מה קרה בתאונה, הייתי בהלם וכל מה שזכרתי זה שאמרו לי לא ליצור קשר עם המעורבים בתאונה כי זה עלול לפגוע בחקירה. אני זוכרת שאמרתי לעצמי שאם יתברר שהוא לא אשם ושזה נגרם בגלל טעות אנוש אני אחבק אותו, אנחם אותו ולא אכעס, אבל עדיין לא ידעתי את האמת. במהלך השבעה הגיע אלינו אדם שמקורב למשפחתו, הוא סיפר שאבי המשפחה אמר שאם בנו אכן אשם הוא ישלם את המחיר, אבל שוב, לא היה לי מושג מה באמת קרה. רק ידעתי ששני היתה מיודדת איתו בעבר ושלא מזמן הם חידשו את הקשר".

5 צפייה בגלריה
שני אלקריף ז"ל. "שני הייתה מותג, דומיננטית, מנהיגה ומלאת חוכמת חיים"
שני אלקריף ז"ל. "שני הייתה מותג, דומיננטית, מנהיגה ומלאת חוכמת חיים"
שני אלקריף ז"ל
(צילום פרטי)

למרות שאין כל קשר בין הנהג למשפחתה של שני, ההורים טוענים כי פעם אחר פעם הוא מטריד אותם ומנסה ליצור עימם קשר, אך לא מהסיבה הברורה מאליה. "ציפיתי לאיזו אמירת סליחה או נחמה. אל תטעו, היום אני לא רוצה שום קשר אבל אז זה נשמע לי הגיוני. לצערי במקום זה הבחור פשוט התחיל להגיע לקבר של שני, פעם אחר פעם ולהעלות מכאן סטורי לרשתות החברתיות עם כיתוב בסגנון 'הילדה הכי יפה בגן עדן' או 'תשמרי עליי מלמעלה' וכדומה. הייתי המומה, מי הוא בכלל שיבוא לכאן? בגללו איבדנו אותה והוא ממשיך לרמוס את הלב שלנו?.
באחד הלילות חלמה אדווה על בתה שני והחליטה למחרת להגיע לקברה. "חלמתי שהיא כמו בובת חרסינה וניסיתי לנשק אותה אבל היא הייתה מזכוכית, עליתי לקבר באמצע השבוע, ידעתי שהיא באה אליי בחלום כי ביקשתי ממנה משהו והיא רצתה להעביר לי מסר. אז חרגתי ממנהגי ובאתי לקבר באמצע השבוע ובגלל שאומרים שאסור להטריד את הנשמה יותר מפעם בשבוע, באותו יום שישי לא באתי לקבר וחברים של שני שלחו לי צילום מסך של סטורי שהוא העלה מבית העלמין מול הקבר שלה. זה כבר היה השיא, אין לו זכות לקחת את היום שלי איתה, את המקום שהפך להיות הבית שלה בגללו.
"בהמשך גם גיליתי שהוא שלח הודעות קשות למכרים שלה, אנשים שחשב שעלולים לדבר עם המשטרה. כשהוא שלח הודעה גם לאבא של שני, שנמצא במצב נפשי איום ונורא, החלטנו לשים לזה סוף. פנינו לבית המשפט וביקשנו צו הרחקה. להבנתי אם הוא היה מקבל אותו לא היינו צריכים להגיע לדיון, אבל הוא לא עשה זאת ולמרות שמאוד חששתי, נאלצתי לראשונה לראות אותו".

הדיון: "צרחתי עליו שהוא הרס לנו את החיים"


הדיון שמטרתו היה לדון בצו ההרחקה הפך לפורקן נפשי קשה של אמא שלראשונה פוגשת את מי שעל פי החשד אחראי לתאונה שגבתה את חיי בתה.

5 צפייה בגלריה
 שני אלקריף ז"ל. "היא הייתה קרן אור, אף אחד לא יכול היה לפספס אותה"
 שני אלקריף ז"ל. "היא הייתה קרן אור, אף אחד לא יכול היה לפספס אותה"
שני אלקריף ז"ל. "היא הייתה קרן אור"
(צילום פרטי)

"באותו רגע הוצאתי הכל, אמרתי לו כל מה שאני חושבת עליו, שידע איך הוא הרס לנו את החיים, איך בגללו אני על כדורים, אין לי יום ואין לי לילה ואני בקושי חיה. בסוף הדיון התקבל צו ההרחקה לחצי שנה מאיתנו ומהקבר של שני, אבל הבנתי שמרגע שיוגש נגדו כתב אישום, אין לי מושג איך אני אתמודד. אני בקושי מסוגלת לתכנן מה יקרה איתי עד הערב, אין לי שום יכולת נפשית להיערך לדיונים בבית משפט. לראות אותו, לשמוע מה קרה שם, אין לי מושג איך אתמודד".

ממצאי החקירה: בלי רישיון מתאים


כשישים יום לאחר התאונה ההורים נפגשו עם גורמי החקירה, שם לראשונה הם מגלים שעל פי החשד, לנהג האופנוע כלל לא היה רישיון לסוג האופנוע עליו רכב וככל הנראה גם הביטוח לא היה תואם. אך את המידע החשוב ביותר הם מגלים לטענתם בחשיפה שנערכה על ידי בוחן התנועה בשבוע שעבר: "הציגו לנו סרטון של התאונה, אני לא יודעת מאיפה היה לי כח לצפות בו, אבל רואים בסרטון שהוא נסע ברמזור אדום. הוא טען שהוא ידיד שלה אבל הוא במודע עלה על אופנוע, בלי רישיון מתאים ופשוט חצה רמזור אדום והרג לי את הילדה".
לדברי האם, שני מאוד אהבה אופנועים וזה היה הקשר היחידי שלה לבחור. "ערב לפני התאונה היא השמיעה לי רעש של אופנוע בפלאפון, ידעתי שהיא מאוד אוהבת לרכוב ולכן היא יצאה איתו באותו היום לנסיעה".

5 צפייה בגלריה
 שני אלקריף ז"ל. "שני הייתה קרן אור, אף אחד לא יכול היה לפספס אותה"  שני אלקריף ז"ל. "שני הייתה מותג, דומיננטית, מנהיגה ומלאת חוכמת חיים"   שני אלקריף ז"ל. עוד שבועיים הייתה אמורה לחגוג 17  שני עם בני משפחתה
 שני אלקריף ז"ל. "שני הייתה קרן אור, אף אחד לא יכול היה לפספס אותה"  שני אלקריף ז"ל. "שני הייתה מותג, דומיננטית, מנהיגה ומלאת חוכמת חיים"   שני אלקריף ז"ל. עוד שבועיים הייתה אמורה לחגוג 17  שני עם בני משפחתה
שני אלקריף ז"ל.
(צילום פרטי)

במקביל לקשיים שלטענתם מכביד הנהג, הוריה של שני נאלצים להתמודד גם עם תיעוד קשה מהתאונה שהופץ ברשת, כשגילו סרטון שמתעד רגעים ספורים לאחר התאונה שגבתה את חייה. "כבר בשבעה בחורה שמכירה חברים של שני העבירה להם סרטון", נזכרת אדווה "היא אמרה שהיא ראתה סרטון ברשת, זיהתה את שני ומיד הורידה אותו. הוא הופץ לפני שבכלל ידעתי שהתרחשה תאונה, עובר אורח ראה מה קרה וצילם אותה, זו פריצות שיש ברשתות החברתיות", היא מספרת בדמעות ומציגה את הסרטון המדובר שבו שני שרועה על הרצפה, עוברי אורח מנסים לסייע לה אך זה מאוחר מדי והמצלמה תופסת לרגע את פניה חסרות החיים.
"איזה בן אדם רואה דבר כזה מולו ופשוט שולף פלאפון ומצלם ומפיץ לכל? הוא לרגע לא עצר לחשוב שלילדה הזאת יש הורים, אחים שבאותו רגע איבדו הכל. לב של אמא נשבר לאלפי רסיסים ואתה מצלם את זה כדי לגרוף עוד כמה לייקים. אני לא מצליחה להבין מה עובר בראש של אדם שמרשה לעצמו לעשות דבר כזה".

הגעגוע: "אני לא מבינה איך אפשר לחיות כך?"


למרות הקושי הבלתי נתפס, משפחתה של שני מוצאת נחמה ברגעים קטנים. השבוע, ליאור אחותה הגדולה בת ה-18 מתגייסת לצבא, בבית יש עוד שתי אחיות, מאיה (14) וטל (8) ובן הזוג של אדווה, מנור, שלקח חלק בגידולה של שני מגיל חמש.
"הבנות שלי הן הכוח שלי, מנור הוא משענת ותמיד מקפיד להיות חזק עבורי. אמא שלי שבורה ועדיין מצליחה לקבל את זה שאין לי כוחות להכיל אבל של אחרים. הבוסים שלי ראובן ואמיר שמלווים אותי בכל רגע והחברים הטובים שלי, יסמין ובני, שלא ברור לי איך הם מצליחים להכיל אותי ואת מה שעובר עליי.

5 צפייה בגלריה
שני אלקריף ז"ל ומשפחתה
שני אלקריף ז"ל ומשפחתה
שני אלקריף ז"ל ומשפחתה
(צילום: באדיבות המשפחה)

"אני חושבת על העתיד, האם כך ייראו חיי? פגשתי אישה שבנה נפטר בגיל שש והיום היה אמור להיות בן 40 והיא עדיין כל כך כאובה ומתגעגעת, האם כך אשאר לנצח? אני לא מבינה איך בכלל אפשר לחיות עם געגוע כזה. אני מסתכלת על הקבר ולא מאמינה ששני שלי כאן, איך הגיוני שילדה שזרמה לי בוורידים כבר חצי שנה לא איתי ואין לי מושג מה עובר עליה. זה בלתי נתפס, זה כאב רגשי ופיזי שלעולם לא יעזוב אותי".

תגובות


ממשטרת ישראל נמסר: "בוחני התנועה של משטרת ישראל ניהלו חקירה יסודית, בסיומה הועברו כלל מצצאיה לעיון והחלטת הפרקליטות, אשר צפויה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע".
עו"ד יחי כותה שמייצג את הנהג, מסר בתגובה: "טרם הוגש כתב אישום נגד מרשי, בשלב זה אין תגובה".
מהפרקליטות נמסר כי לחשוד התקיים שימוע טרם הגשת כתב אישום.