לפני כשבועיים נפטר תושב ראשון לציון, דודי דגמי (43), ששירת כפרמדיק בחטיבה הדרומית באוגדת עזה, במהלך המלחמה הוא גוייס בצו 8 והותיר אחריו זוג הורים, אח, אחות ושני בנים. חברתו הטובה, ג'ניפר אטיאס, מנהריה שחלקה עם דגמי את אהבתו לתחום רפואת החירום ביקשה להנציח אותו ותרמה לזכרו תיק חובש עבור ארגון איחוד הצלה בו היא מתנדבת.
2 צפייה בגלריה
דודי דגמי ז"ל
דודי דגמי ז"ל
דודי דגמי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
ימים ספורים לפני כן, תושבת ראשון לציון, החובשת יפעת גיצוביץ סיימה סטאז' ברפואת חירום בארגון איחוד הצלה.
גיצוביץ היתה חברת ילדות של דגמי, השניים גדלו יחד בראשון לציון ומאז שהיא גילתה על מותו היא התקשתה להתמודד עם הבשורה. "גדלנו יחד, הוא היה החבר הכי טוב שלי, כמו אח גדול עבורי. דודי היה אדם עם נשמה ענקית, אני מדברת עליו ואני עדיין כולי בתוך הכאב על האובדן שלו".

קראו גם:

כשאטיאס סיפרה למשפחת דגמי על התרומה הם החליטו להפתיע את גיצוביץ עם התיק שהוקדש לזכרו של דגמי. "אני ודודי חלקנו את האהבה לרפואת חירום מגיל צעיר. דודי התקדם בתחום, היה פרמדיק אח מוסמך ושירת ב-669. הרצון להנציח מישהו מאוד בוער בך ברגע שאתה מאבד אדם, לכן זה כבוד גדול שהמשפחה בחרה להנציח אותו דרכי.
"הייתה לי את הזכות להיות חלק מחייו ושהוא היה חלק מחיי, אני מקווה שהוא מביט בי מלמעלה וגאה בי. אני אמשיך להציל חיים של אחרים, גם מתוך האהבה שלי ותחושת השליחות ובידיעה שדודי ודרכו מלווים אותי".

2 צפייה בגלריה
חברותיו של דגמי ובני משפחתו
חברותיו של דגמי ובני משפחתו
חברותיו של דגמי ובני משפחתו
(צילום: איחוד הצלה)

"מאוד התרגשנו מהתרומה והחיבור ליפעת", מספרת אחותו הקטנה של דודי, אלית דיגמי, "אין ספק שהצלת חיים היתה השליחות הכי גדולה של דודי. כשג'ניפר שיתפה אותי בהחלטה לתרום את התיק שמחנו שזה התחבר עם סיום ההכשרה של יפעת, מבחינתנו הכל התגלגל כמו שצריך. אנחנו כמובן חושבים על עוד דרכים להנציח אותו, כאח מוסמך דודי תמיד שמר במגירה שלו בבית החולים וולפסון שוקולדים ומתוקים שהיה נותן לצוות ולמטופלים, וגם את האקט הזה אנחנו רוצים לשמר. אני ודודי היינו מאוד מחוברים, לא היה ולא נברא מעולם אדם כמוהו".