"ועדת התחבורה המליצה להפוך את הרחוב לחד סטרי עקב מפגעי בטיחות, אז מדוע אגף התחבורה מסרב? "מחנים לנו על מעברי החציה, אמבולנסים לא יכולים לעבור, עוברי אורח נמצאים בסכנה וכולם מתעלמים".
2 צפייה בגלריה
מצוקת התחבורה ברחוב הדגל העברי
מצוקת התחבורה ברחוב הדגל העברי
מצוקת התחבורה ברחוב הדגל העברי
(צילום: פרטי)
כבר חודשים ארוכים שדיירי רחוב הדגל העברי בראשון לציון מבקשים להפוך את הרחוב לחד סטרי. לטענתם, כלי רכב שנכנסים לרחוב מכיוון רחוב דבורה ברון מחנים בצד, מהווים הפרעה לתנועה, מפגע רעש וגם סכנה כאשר הם חוסמים מעבר של הולכי רגל, רבים מהם תלמידים בדרכם למוסדות החינוך. בין היתר הוצגה תמונה שמראה כיצד משאית שעלתה על מדרכה עיקמה את מעקה הבטיחות שתפקידו להגן על עוברי האורח שניצלו בנס.

קראו גם:

"הרחוב שלנו מאוד עמוס, הוא קרוב לרחוב רוטשילד ואי אפשר לזוז כאן", מספר אחד הדיירים, "לא רק שהוא משמש לחניה של מי שמגיע לרוטשילד, הוא גם משמש משאיות להורדת סחורה בניגוד לשילוט שאוסר זאת ואנשים פשוט מחנים בצדדים וחוסמים כל מעבר. כל יום יש כאן סכנת נפשות וחשש לתאונות. אין כאן מדיניות לגרירת רכבים, אין אכיפה והמצב ברחוב בלתי נסבל. לעתים לא ניתן בכלל לחצות את הרחוב כי הכל חסום". דיירי הרחוב פרסמו עצומה לטיפול במפגע עליה חתמו עשרות תושבים.
בחודש יולי 2023 התכנסה ועדת התחבורה לדון בסוגייה, התושבים הציגו לפניה את הנימוקים ובסוף הדיון הוועדה המליצה לאשר את הפיכת הרחוב לחד סטרי במקטע שבין הרחובות דבורה ברון ורוטשילד מכיוון צפון לדרום.

2 צפייה בגלריה
מצוקת התחבורה ברחוב הדגל העברי
מצוקת התחבורה ברחוב הדגל העברי
מצוקת התחבורה ברחוב הדגל העברי
(צילום: פרטי)

"הדיירים ששמחו שקולם נשמע המתינו לביצוע ההחלטה ולאחר כמה חודשים, כשדבר לא קרה, פנו לאגף התחבורה בבקשה לדעת מה לוח זמני הביצוע של ההחלטה. להפתעתם, גילו התושבים כי אין בכוונת האגף ליישם את המלצת ועדת התחבורה.
"לא ברור מי לא אישר את ההחלטה", זועמים התושבים, "אישרו רק חלק חלקי, לגבי תמרורים באזורים מסוימים אבל המפגע נשאר אותו הדבר. מחנים לנו על מעברי החציה, אמבולנסים לא יכולים לעבור, עוברי אורח נמצאים בסכנה וכולם מתעלמים".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כפי שהוסבר גם לתושבות ולתושבי הרחוב – המלצת ועדת התנועה להפיכת הרחוב לחד סטרי לא בוטלה ועומדת בעינה. עם זאת, בשל שיקולים יישומיים הנובעים מהבנייה המקודמת לאורך הרחוב (בדגש על מבנים שעוברים חיזוק), ובשל העובדה כי במקום מתוכננות עבודות לביצוע הקמת הקו החום - הוחלט לדחות את מועד הביצוע להפיכתו של הרחוב לחד סטרי ולאחדו עם העבודות המתוכנות במקום".