כבר בגיל 18 דניאל חורי (24) משדרות רכש את החלק של השותף של אביו בסופרמרקט השכונתי שלהם בשדרות במטרה לסייע בפרנסת המשפחה. הכל התנהל בצורה תקינה וגם המבצעים הצבאיים שהיו בשנים האחרונות לא גרמו לחורי להרים ידיים. עד השבעה באוקטובר. מאז הכול השתנה, התושבים התפנו מהעיר והנזק הכלכלי הורגש היטב. פוסט אחד שכתב הוביל לסיוע שלא דמיין.
2 צפייה בגלריה
דניאל חורי בעסק. מתפלל להחזיק מעמד
דניאל חורי בעסק. מתפלל להחזיק מעמד
דניאל חורי בעסק. מתפלל להחזיק מעמד
(צילום: פרטי)
תחילה מספר חורי על רכישת העסק. "הרווחתי כסף במכירות באיביי וכשהבנתי שהמצב לא טוב והם על סף פשיטת רגל לקחתי הלוואה, משכתי את כל החסכונות שלי והשקעתי הכל כדי לסייע בעסק המשפחתי. החזקתי מעמד גם בימים קשים, עד אוקטובר האחרון, העיר שדרות פונתה והוכרזה כשטח צבאי. היום למשל לא פגשתי יותר מ-10 אנשים, אני פתוח משעה שבע בבוקר ואף אחד לא בא. אני לא מבקש תרומות או תמיכה, רק שירכשו ממני סחורה".

קראו גם:

חורי פרסם אפשרות למשלוחים גם לערי המרכז והתרגש כשתושבים רבים מהעיר ראשון לציון נענו לקריאה, ארגנו ממנו רכישה מרוכזת וביקשו להעביר לסופר הקטן את הקניות השבועיות שלהם. מאז הוא מוציא משלוחים לעיר ומתפלל שזה יספיק כדי להחזיק מעמד.
"אנחנו עדיין רחוקים מלהכניס מספיק כסף כדי לשמור על העסק, אבל זו התחלה טובה. אנשים מראשון לציון הזמינו, עשו לי רשימות בוואטסאפ ואני הוצאתי משדרות לראשון משלוחים מסודרים".

2 צפייה בגלריה
דניאל חורי בעסק
דניאל חורי בעסק
דניאל חורי בעסק
(צילום: פרטי)

לאור ההיענות המרגשת, חורי החליט ליצור סלי מזון מאורגנים על פי מחירים כדי להקל על הרוכש המתלבט: "הכנתי סלים לפי 200, 400 ו-600 שקלים, עם פירוט של כל סל. אני מוציא משלוחים לראשון לציון ומקווה שזה ישמור עלינו.
"אני חייב לשמור על העסק. אנחנו יושבים בדרך ירושלים 106 בשדרות ואחד האתגרים הגדולים שלנו זה משלוחים. אני אשמח שכל מי שמגיע מאזור הדרום לראשון לציון ויכול לאסוף מכאן משלוח שהוזמן יעבור דרכנו. בחלומות השחורים שלי לא חשבתי שאגיע ליום הזה. אני מחזיק את המקום שנים רבות, גם בימים קשים נאבקנו עליו כדי לא לפשוט רגל, אני לא רוצה לראות את הכל נזרק לפח".