בשל המצב הביטחוני, שבה עשויה בכל רגע להישמע אזעקה בראשון לציון, כפי שקרה אתמול (שלישי 19.12 בשעה 13:00 בצהריים), עדכן פיקוד העורף את ההנחיות לשבוע הקרוב.
2 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)

נכון לעכשיו (ראשון 20.12) ראשון לציון מוגדרת במצב ירוק. אלה ההנחיות המעודכנות לעיר:
פעילויות חינוכיות - פועלות כרגיל בהתאם לאפשרות להגיע למרחב המוגן הבטוח ביותר בפרק זמן של 90 שניות.
התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים התקהלויות עד 5,000 אנשים.
שירותים לאזרח - אין הגבלות.
כלל מקומות העבודה - לא חלות הגבלות על פעילות מקומות העבודה. יש לבחור ולהכין את המרחב המוגן, להכיר את זמן ההתגוננות,לוודא שמכירים את אמצעי ההתרעה, ולהכיר את הכללים של התנהגות מצילת חיים בעת קבלת התרעה.

קראו גם:

בעלי עסקים וספקי שירות: יש לוודא את קיומם של אמצעי התרעה וכריזה ידנית. יש לוודא את תקינות המיגון: כשירות ותקינות המרחבים המוגנים, שילוט למרחב המוגן, וציוד מיגון אישי (לפי צורך). יש לוודא את קיומם של אמצעים למתן מידע: הנגשת שירותים מקוונים במקומות שניתן לצמצם בהם התקהלות, הצבת שילוט הנחיות בעת מצבי חירום, תדרוך ותרגול עובדים להתנהגות נכונה בעת קבלת התרעה, מתן הנחיות לשוהים בעת קבלת התרעה.

2 צפייה בגלריה
אזעקה
אזעקה
צופרי אזעקה. אנחנו לא במצב שגרה
(צילום: shutterstock)

נהגים ונוסעים בתחבורה ציבורית


אוטובוסים עירוניים - בקבלת התרעה, על הנהגים לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות, ולהנחות את הנוסעים במערכת הכריזה: "אזעקה, יש לצאת בזהירות ולהיכנס למבנה קרוב או להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים למשך 10 דקות".

אוטובוסים בין-עירוניים - בקבלת התרעה, על הנהגים לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות, ולהנחות את הנוסעים במערכת הכריזה: "אזעקה, יש להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים למשך 10 דקות".
רכבת ורכבת קלה - בקבלת התרעה, על הנהג להאט את מהירות הרכבת ל-30 קמ"ש עד ליציאה מהאזור בו התקבלה התרעה ועל הנהג להנחות את הנוסעים במערכת הכריזה: "אזעקה, יש להוריד את וילונות החלונות, להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים". לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה.
פורסם לראשונה: 13:13, 17.12.23