בשבוע הבא תעלה משפחתו של עמיחי כרמלי ז"ל מראשון לציון לקברו בבית העלמין המקומי, חודש ימים לאחר שנדרס למוות על ידי נהג שיכור בעת שהיה במשמרת התנדבותית כשוטר במשטרת התנועה. בעיתוי כואב עבור המשפחה, השבוע גם הוגש כתב אישום נגד הנהג הדורס בגין רצח באדישות, גרימת חבלה חמורה ועוד.
2 צפייה בגלריה
האחים כרמלי, משמאל עמיחי ז"ל, עמית וערן
האחים כרמלי, משמאל עמיחי ז"ל, עמית וערן
האחים כרמלי, משמאל עמיחי ז"ל, עמית וערן
(צילומים באדיבות המשפחה)
קראו גם:
עמית כרמלי, אחיו הקטן של עמיחי, מספר בשיחה עם "מיינט ראשון" על החודש שעבר עליו ועל משפחתו, על הקושי להתרגל למציאות החדשה ועל הבחירה לא להגיע לבתי המשפט. "יותר חשוב לי להיות עם המשפחה מאשר עם הרוצח".

כתב האישום

כרמלי ז"ל (46), מתנדב ותיק באגף התנועה של המשטרה, נהרג לפני חודש, בלילה שבין שישי לשבת, כשרכב שנמלט מהמשטרה פרץ מחסום לבדיקת שכרות בכביש 412, סמוך לצומת בית דגן, ופגע בו בעוצמה. כרמלי התנדב ביחידת ימת"א שפלה במשך יותר מ־15 שנים, והותיר אחריו אישה, קרן, את אביו יצחק ואת שני ילדיו - יובל בת ה־19 ושגיא בן ה־16.
ביום שני השבוע הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד רני אלכמלאת (28) מרהט בגין רצח. הוא מואשם בעבירות של רצח באדישות, חבלה חמורה, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה ונהיגה בשכרות, לאחר ששתה משקאות אלכוהוליים, ניסה להתחמק מהמשטרה, נהג באופן מסכן חיים וכתוצאה מכך פגע בעוצמה רבה במתנדב המשטרה, הרג אותו ופצע שני שוטרים נוספים.
על פי כתב האישום, "ביום שישי (10.6.2022) בילה הנאשם עם חברים ושתה עימם משקאות אלכוהוליים. בשעות הבוקר המוקדמות, יצאו הנאשם ושניים מחבריו ממקום הבילוי, ועם הגעתם לאחת מהצמתים בראשון לציון, יצאו הנוסעים מהרכב והחלו לרקוד. כאשר הבחינו בניידת משטרה שעברה במקום, נכנסו לרכב והחלו לברוח, תוך שהם פוגעים במונית שעמדה במקום. אז החלו השוטרים לבצע מרדף אחרי הנאשם, אשר נהג בפראות ובמהירות גבוהה, תוך שהוא חוצה רמזור אדום".
2 צפייה בגלריה
עמיחי וקרן. "קשה לה יומיום"
עמיחי וקרן. "קשה לה יומיום"
עמיחי וקרן. "קשה לה יומיום"
(צילומים באדיבות המשפחה)
עוד נכתב כי "באותה עת, בסמוך לאירוע, הוקם מחסום משטרתי לבדיקת שכרות בו היו אנשי משטרה, ביניהם המתנדב עמיחי כרמלי ז"ל. הנאשם, שהבחין במחסום, האיץ מהירות נסיעתו וזאת חרף הפצרותיו של חברו, שישב לצידו, המשיך בנסיעה רצופה, ופגע בעוצמה רבה בעמיחי כרמלי ז"ל שהיה סמוך לניידת המשטרה. מיד לאחר מכן פגע הנאשם בעוצמה גם בניידת משטרה נוספת ופצע שני שוטרים. למרות האמור הנאשם לא חדל מנהיגתו ונעצר רק לאחר שפגע ברכב נוסף, אז יצא מדלת הנהג תוך שהוא רץ לעבר נתיב הנסיעה הנגדי ונתפס על ידי שוטרים שדלקו אחריו".

"קרן והילדים במצב לא פשוט"

"היינו בפרקליטות והם הסבירו לנו על כתב האישום, מה הוא מכיל ומה העבירות. התחושות קשות ומלוות אותנו מאותה השבת", אומר עמית. "זה לא זבנג וגמרנו, זה עדיין ממשיך איתנו וזה גם ימשיך עוד הרבה זמן. לא יודע לומר אם כתב האישום מספק אותנו וכולי תקווה שהוא יקבל את הענישה ברף הגבוה ביותר".
עמית כרמלי (42), אחיו הקטן של עמיחי, משחזר את היום נורא. "מדי שבת בבוקר אני רץ בתל אביב עם חברים. כשחזרתי הביתה קיבלתי הודעה מהבת שלי ששאלה איפה אני. אמרתי לה שאני בדרך חזרה, זה היה בסביבות השעה 9 וחצי בבוקר. כשנכנסתי הביתה חיכו לי שם שלושה שוטרים. חשבתי בכלל שקרה משהו לאבא שלי שהיה באותו הזמן בטיול בצפון, לא העליתי בדעתי שזה קשור לעמיחי. גם כשהם התחילו לדבר ונתנו פרטים זה לא הסתדר לי וביקשתי שיסבירו לי שוב מחדש ולאט. רק בפעם השנייה הצלחתי להבין. מאותו הרגע היה צריך לטפל במשפחה, בקרן ובילדים שלו. קשה להם, קשה להם מאוד. קרן במצב לא פשוט. גם הילדים מתקשים, אנחנו בקשר רציף ויומי. אני נמצא בראשון לציון הרבה בימים אלה כדי להיות איתם.
"עמיחי הוא אחי הגדול, גדול ממני בארבע שנים. הוא היה מתנדב 30 שנה בשורות המשטרה והכיר את אשתו במשטרה עוד במסגרת מחויבות אישית של בית הספר. כל חייו הוא רצה לתת ונתן בשמחה ובאהבה לכל מי שרצה. גם אם היית נתקע בחרמון בשלוש בלילה והוא היה בבאר שבע באותה שעה, הוא היה מגיע לחלץ מבלי להסס.
"נהג שעולה על ההגה כשהוא שיכור ויודע שהולך לסכן חיים של אחרים ועדיין בורח משוטרים שכורזים לו ופוגע בכל הנקרה בדרכו, זה תיק רצח לכל דבר"
"ב־15 השנים האחרונות הוא התנדב במשטרה וכל השוטרים החל מראשי המפקדים יודעים מיהו וכמה הוא מקצוען. הוא היה אח טוב ואבא טוב, אהב את ילדיו ותמך במשפחתו. הקשר ביני לבינו היה קשר חזק ורציף. לא האמנו אף פעם שהאהבה שלו למשטרה תסתיים כך. עכשיו הוא שוטר לתמיד, הלך למשמרת ולא חזר ממנה".

לא הולך לדיונים

למרבה הצער, השכול אינו זר למשפחת כרמלי. "סבא שלנו נפל במסגרת תפקידו בערב מלחמת יום כיפור בהיותו שוטר. הוא היה בדרכו לבית כדי לציין את יום כיפור ונזרק לו רימון לתוך הניידת. הוא נפצע והועבר לטיפול רפואי. מה שמדהים הוא שהרופא שטיפל בסבא שלי שמע על מה שקרה והגיע לנחם אותנו בשבעה על מותו של עמיחי. הוא עבד ב'אסף הרופא' בעברו ושם טיפל בסבא שלי, גם התברר שהוא עבד עם אמא שלי ז"ל והם לא ידעו אחד על קיומו של השני. נסגרו לנו כמה מעגלים בסיפור הזה ובשבעה הזו".
מה הכי חסר לך מאז שהוא נהרג?
"חסרות לי השיחות איתו, לדבר ולשמוע מה קורה איתו. אני לא הסיפור, אלא אשתו קרן והילדים. הם חווים את זה ביומיום. החוסר שלו מאוד משמעותי עבורם. כמו כל בן או בת זוג היא מחפשת עדיין את השיחות והעזרה הזוגית, כך גם הילדים. זה בדברים הקטנים כמו מה לתת להם לאכול, בסופו של דבר אלו הדברים והפרטים הקטנים שמרגישים בהם את החוסר".
אתה מתכוון להגיע לדיונים ושם תפגוש ברוצח שהרג את אחיך?
"לא הייתי עד היום באף דיון משפטי ולא נתקלתי בו. יותר חשוב לי להיות עם המשפחה מאשר עם הרוצח. פחות רלוונטי כרגע. העונש שראוי לו הוא די ברור. אני כאח שכול שאיבד את אחי מאחל לו שלא יראה אור יום עד יומו האחרון. זאת רק תקווה שלי. האירוע פלילי, נהג שעולה על ההגה ולא משנה כרגע המוצא שלו. נהג שעולה על ההגה כשהוא שיכור ויודע שהולך לסכן חיים של אחרים והוא עדיין בורח משוטרים שכורזים לו והוא יוצא למסע שבו הוא פוגע בכל הנקרה בדרכו, זה תיק רצח לכל דבר.